Lastplats eller industrispår

Allmänt om H0
LarsRobert
Inlägg: 1116
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Lastplats eller industrispår

Inlägg av LarsRobert »

Hej på er alla!

Som ni kanske har sett i min byggtråd i 3R-avdelningen så har jag gjort en förgreningsmodul. Min tanke var då att stickspåret ska fortsätta ut till mitt nästa modulbygge. En lastplats eller till någon slags industri. Något som kanske inte används dagligen då jag vill försöka få till ett sjaskigt och lite fallfärdigt utseende på det hela. Tidsepoken ska helst vara nutid eller ganska modernt. Jag hade tänkt att det ska få rum på två moduler á 80 cm.
Nu till själva saken: Jag skulle gärna vilja få era åsikter och förslag på en spårplan för det hela. En växel och två spår? Fler spår? Rundgångsmöjlighet? (svårt inom 1,6 m).
Fortsättningen högst oklar.
Fortsättningen högst oklar.
stickspår.jpg (161.87 KiB) Visad 2339 gånger
LarsRobert
Inlägg: 1116
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Lastplats eller industrispår

Inlägg av LarsRobert »

Min grundidé är ett stort Y där det ena spåret kan användas som genomgångsspår i fall det skulle vara behov av det.
Tompa
Inlägg: 2415
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Lastplats eller industrispår

Inlägg av Tompa »

Jag föreslår rundgångsmöjlighet. men du behöver inte ha med sista/bortre växeln på din 1,6m utan kan lämna det som "dubbelspår" vi modulkanten så kan vi koppla på vanliga linjedubbelspårsmoduler och en växelmodul med sidospår som får utgöra rundgångens bortre ända
LarsRobert
Inlägg: 1116
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Lastplats eller industrispår

Inlägg av LarsRobert »

Ja det låter som en bra ide Tompa.
Skriv svar

Återgå till "Allmänt H0"