MMM-2R -publikkörning 17-21 februari 2018 på UKK Uppsala Konsert och Kongress i

Användarvisningsbild
thomas.carlson
Inlägg: 154
Blev medlem: 2016-10-31, 21:37

Uppdaterad parkerings/trafikinfo

Inlägg av thomas.carlson »

UKK ligger centralt i Uppsala med tillhörande P-problematik. Vid UKK på Vaksala torg råder P-förbud, det är ok att stå för lossning/lastning. P-vakterna är mycket aktiva i Uppsala.
Vaksalagatan mellan Kungsgatan och Vaksalatorg är avstängd för trafik pga gatuarbeten, se BLÅ markering på kartan.
Jag rekommenderar infart till Vaksalatorg och UKK ifrån Tycho Hedensväg (gamla E4) avfart vit bensinstationskorsningen (4 mackar i korsningen), se svart pil. Gäller oavsett från vilket håll ni kommer ifrån om ni inte känner till Uppsala city väldigt väl.
Utefter Kungsgatan är det förbud mot dubbade däck, GUL markering.
Det finns ett mindre antal p-platser i anslutning till Vaksala torg bl a utefter Väderkvarnsgatan men de tar fort slut.
Bifogar en karta med P-hus/garage och större parkeringar.

P1 och P2; Österplan, stor parkeringsplats på bekvämt promenadavstånd till UKK.
P3; Parkeringsplatser utefter Väderkvarnsgatan i mittfältets trädplantering.
G1; St Per parkeringsgarage, Dragarbrunnsgatan.
G2; Svav parkeringsgarage, Dragarbrunnsgatan.
G3; Parkeringsgarage mitt emot Svava, Dragarbrunnsgatan.
G4; Garage vid resecentrum, infart Stationsgatan.
G5; Garage under Kvarnengallerian.
PH; Parkeringshuset Grimhild, Dragarbrunnsgatan.

Samtliga ligger på "rimligt" promenadavstånd från UKK.

Husbilar; mig veterligen finns det bara ett ställe för husbilar och det är Fyrishovs camping http://www.fyrishov.se/infor-besoket/pr ... y-camping/

//Thomas
Bilagor
parkeringskarta_redigerad-1.jpg
parkeringskarta_redigerad-1.jpg (287.81 KiB) Visad 3862 gånger
============================>
Om någon säger att "det går inte", så är det en anledning att prova.

Eternit, träslipers, brunlok och ångtåg 4ever

https://www.youtube.com/user/tomcarupp
Oskar OH
Inlägg: 155
Blev medlem: 2016-01-09, 11:17

Re: MMM-2R -publikkörning 17-21 februari 2018 på UKK Uppsala Konsert och Kongress i

Inlägg av Oskar OH »

En fråga som jag kom att tänka på då det börjar närma sig: loklista, kommer det att finnas någon sådan här på forumet?
StaffanWiman
Inlägg: 787
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: MMM-2R -publikkörning 17-21 februari 2018 på UKK Uppsala Konsert och Kongress i

Inlägg av StaffanWiman »

Kan man se någonstans att man verkligen är anmäld?

Staffan
UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Re: MMM-2R -publikkörning 17-21 februari 2018 på UKK Uppsala Konsert och Kongress i

Inlägg av UBJ »

Staffan, du har länkar i första inlägget eller kommer du inte åt dom?
Jag ser att du är anmäld där.

Mvh UB
StaffanWiman
Inlägg: 787
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: MMM-2R -publikkörning 17-21 februari 2018 på UKK Uppsala Konsert och Kongress i

Inlägg av StaffanWiman »

Nu såg jag det. Såg att ingen av mina moduler verkar komma med på banplanen, så jag strök mig från nedplockningen eftersom jag har långt hem. Är det ok?

Staffan
SethSwede
Inlägg: 577
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: MMM-2R -publikkörning 17-21 februari 2018 på UKK Uppsala Konsert och Kongress i

Inlägg av SethSwede »

Hej Staffan
Tyvärr är det flera som intet fick med sin modul pga utrymmet storlik. Får hoppas på en storlokal nästa gång. Så roligt att du är med en del av tiden.
Mvh
Seth
Tompa
Inlägg: 2415
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: MMM-2R -publikkörning 17-21 februari 2018 på UKK Uppsala Konsert och Kongress i

Inlägg av Tompa »

Jag ser precis som Staffan att mina moduler heller inte är inplanerade i banan.
Så jag styr om mina planer och åker förmodligen tåg upp istället för att ta bil och slipper på så sätt parkeringsproblem och familjen kan ha bilen istället.
SethSwede
Inlägg: 577
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: MMM-2R -publikkörning 17-21 februari 2018 på UKK Uppsala Konsert och Kongress i

Inlägg av SethSwede »

Hej alla som inte fick sin modul med i banplaneringen denna gång.Har funderat länge på hur vi kunde få med alla anmälda moduler, det gick bara inte på denna yta. Enda lösning var att då eliminera OdlBangård, Tibro och Almaranäs eller Almunge. Då hade det gått att få in allas linje moduler med några byggda kurvor. Men då hade vi väldigt få mötesstationer( viktigt för publik visningar). Som ni ser på den nya banplaneringen så tog jag bort Olf så att så många som möjligt skulle få plats i denna lokal.
Tompa
Inlägg: 2415
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: MMM-2R -publikkörning 17-21 februari 2018 på UKK Uppsala Konsert och Kongress i

Inlägg av Tompa »

Jag tycker banplanen ser bra ut för ändamålet! Att vissa moduler inte kommer komma med får man räkna med. Inget att vara besviken för.
Användarvisningsbild
tobbeo
Inlägg: 753
Blev medlem: 2014-01-16, 14:09
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: MMM-2R -publikkörning 17-21 februari 2018 på UKK Uppsala Konsert och Kongress i

Inlägg av tobbeo »

Oskar OH skrev: 2018-01-26, 03:22 En fråga som jag kom att tänka på då det börjar närma sig: loklista, kommer det att finnas någon sådan här på forumet?
Lok och handtagslistor kommer att upprättas på plats! Analogt med pärm. Bengt Holmerin kommer att hålla i detta!
Skriv svar

Återgå till "Äldre träffar"