Ho Module

Allmänt om H0
ChristianLövgren
Inlägg: 24
Blev medlem: 2016-07-04, 16:22

Ho Module

Inlägg av ChristianLövgren »

Hejsan jo jag går i tankarna av att köpa en module men vart kan man beställa dom osv jag vill typ en stations byggnad svenskt hade jag tänkt mig så ge mig gärna lite idèr.

Mvh
Christian
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3549
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Ho Module

Inlägg av daniel »

Hej Christian,

Jag föreslår att du pratar med N-Skala Väst. Gruppen har bytt namn från "N-modulgruppen i Göteborg" ifall du undrar. De kan hjälpa dig att bygga en modul.

Med vänlig hälsning
Daniel
AndreasSigfridsson
Inlägg: 232
Blev medlem: 2012-05-09, 02:25

Re: Ho Module

Inlägg av AndreasSigfridsson »

Tyskland kan man beställa träkit som man skruva ihop och få köpa till benen till
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1157
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Ho Module

Inlägg av AlexanderEhn »

Hej!

Är det en H0-modul du vill bygga?

Jag är rätt ny, men mig veterligen bygger du stommen själv av material från byggvaruhus eller så är ett alternativ de tyska kitten som Andreas tipsar om.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
ChristianLövgren
Inlägg: 24
Blev medlem: 2016-07-04, 16:22

Re: Ho Module

Inlägg av ChristianLövgren »

Ja precis wilkingson.de ?
ErikKuiper
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Ho Module

Inlägg av ErikKuiper »

Jag har fått höra att Harald Brosch håller på att avveckla tillverkningen av modulbyggsatser, jag vet dock inte om detta stämmer. Hans hemsida är hur som helst http://www.williwinsen.de/ och där finns kontaktuppgifter till honom.

Ett annat alternativ är en Tjeckisk firma som du kan hitta på följande adress http://www.d-model.eu/basedoard/fremo_h0/. Observera att du för en komplett modul behöver en grundram, två gavlar och en sida (kapas till två delar).
Skriv svar

Återgå till "Allmänt H0"