Hobbymässan 2017
-
- Kontakt:
Hobbymässan 2017
Det blir ingen hobbymässa i år men det blir en mässa med bara tåg istället. Jag var hos MJ hobby idag (25-04-17) och frågade om just mässan och fick detta svar.
Re: Hobbymässan 2017
Å sjutton! Framgick det varför?
FREMO H0-RE, svensk epok IIIb samt Proto 87 Svensk epok II, UWHJ och Inlandsbanan
-
Var? Stor/liten? När?
SW
SW
Ryktet jag hört är att hobbymässan i stort format blir vartannat år,
men det är väl inte ristat i sten än.
men det är väl inte ristat i sten än.
-
- Kontakt:
Anledningen till att det inte blir nån stor mässa i år för att det saknas besöksunderlag för det. Dessutom gick det sådär förra året för åtdetminstånde R/C.
Jag glömde dock att fråga om den mindre mässan för bara tåg. Ska göra det i veckan eller nästa vecka.
Jag glömde dock att fråga om den mindre mässan för bara tåg. Ska göra det i veckan eller nästa vecka.
- RoberthLundin
- Kontakt:
Vi har haft en dialog via Stockholms Skalabåt Klubb och det är väldigt tydligt varför det är problem. För lite besökare i jämförelse med kostnad.JanFrelin skrev:Å sjutton! Framgick det varför?
Som tex. Bassängen vi hade ett år, kostade 100KSEK, så den vart för dyr trots intresse.
Personligen hoppas jag, eftersom mässan antagligen blir mindre med färre deltagare och då behöver en mindre lokal, att den kan vara längre. Om det handlar om 3 dagar istället för 2, eller en hel vecka, det spelar inte mig någon roll egentligen. Men jag hoppas att den kan vara åtminstone lite längre. Naturligtvis så beror det också på hur länge modulägarna kan ställa ut och vara på plats, det förstår jag.
OT: T.ex. så finns ju redan den etablerade MJ-marknaden hos Hässleholms Modelljärnvägsförening. Går för 4:e året i höst.
/Lars
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
Tja, det var personalen som kallade det för mässa. Antalet säljare kommer jag inte ihåg om de nämnde, men jag tror att det skulle bli fler än MJ Hobby.Mekanoid skrev:Som jag hört/läst uppfattar jag det inte som en mässa, utan mer som en publik modulkörning. Kanske bara med MJ-hobby som handlare?
- RickardNordström
Hallå...
Sista helgen i oktober var det sagt att det blir en modulkörning hos Janne. Inga handlare förutom han själv.
Solklart...
Mvh Rickard

Sista helgen i oktober var det sagt att det blir en modulkörning hos Janne. Inga handlare förutom han själv.
Solklart...
Mvh Rickard