Sida 1 av 2

americaN-bana DreamTrack 2017

Postat: 2017-03-06, 21:21
av ErikKuiper
Banan är uppdaterad efter två ytterligare anmälda moduler.
DT 2017 americaN bana v1.1 2017-04-25.pdf
(94.43 KiB) Nerladdad 291 gånger
DT 2017 americaN bana v1.1 2017-04-25.png
DT 2017 americaN bana v1.1 2017-04-25.png (137.46 KiB) Visad 5591 gånger

Re: americaN-bana DreamTrack 2017

Postat: 2017-03-12, 22:39
av HansBrage
Ser spännande ut. Blir säkert en trevlig körning.

Re: americaN-bana DreamTrack 2017

Postat: 2017-03-16, 05:40
av MikaelB
Kommer klia i fingrarna på lördagen när man kikar in som publik. Ska bli kul att träffa alla igen och banan ser riktigt trevlig ut med Pinehill i centrum.

- Mikael

Re: americaN-bana DreamTrack 2017

Postat: 2017-03-16, 08:58
av daniel
MikaelB skrev:Kommer klia i fingrarna på lördagen när man kikar in som publik. Ska bli kul att träffa alla igen och banan ser riktigt trevlig ut med Pinehill i centrum.
Som publik? Du kommer bli tvångskommenderad till lokförare och/eller konduktör! :)

Och även om vi stänger för publiken kl 16 finns det inget som hindrar att du stannar kvar till sent på kvällen. :)

Med vänlig hälsning
Daniel

Re: americaN-bana DreamTrack 2017

Postat: 2017-03-16, 09:47
av Daniel Rydell
Tvångskommendering låter så brutalt, även om jag själv är glad att jag blev tvångskommenderad av MickeC på förra Dream-Track. :)

Vi kan väl erbjuda MikaelB anställning i en vikariepool istället. :D Jag kommer kanske att tvingas gå ifrån några gånger då jag lovat att vid behov täcka upp för Jocke Sannagård vid hans försäljningsbord, så lite extra folk till hands skadar ju inte.

Re: americaN-bana DreamTrack 2017

Postat: 2017-03-16, 15:39
av MikaelB
daniel skrev: Som publik? Du kommer bli tvångskommenderad till lokförare och/eller konduktör! :)
....................
Med vänlig hälsning
Daniel
Det värmer Daniel, även under tvång :D

- Mikael

Re: americaN-bana DreamTrack 2017

Postat: 2017-03-19, 19:38
av Qrt
Hej.
(Lyft gärna detta bidrag någon annanstans om det är bättre så.)
Jag undrar varför "alla" AmericanN banor är punkt till punkt.

/Curt

Re: americaN-bana DreamTrack 2017

Postat: 2017-03-19, 21:59
av RobertKlarén
Qrt skrev:Hej.
(Lyft gärna detta bidrag någon annanstans om det är bättre så.)
Jag undrar varför "alla" AmericanN banor är punkt till punkt.

/Curt
Det måste väl vara verkligheten som inspirerar, det är ytterst sällan man ser rundbanor där.

Re: americaN-bana DreamTrack 2017

Postat: 2017-03-19, 23:38
av daniel
Qrt skrev:Jag undrar varför "alla" AmericanN banor är punkt till punkt.
Det beror ju helt på hur man vill köra. Föredrar man att köra uppvisningståg som helst ska rulla hela tiden, eller vill köra tågen så lång sträcka som möjligt utan att behöva stanna och göra rundgång, så passar rundbanor eller banor med vändslingor bättre.

Men i americaN kör vi nästan uteslutande trafikspel med mycket växling, där målet är att i största möjliga mån är att avbilda förebildens trafik, och då passar inte rundbanor in i trafikupplägget. Däremot kan vändslingor passa in eftersom sådana finns på en del håll i USA, men det är ingen i americaN-gruppen som har byggt en vändslinga än.

Med vänlig hälsning
Daniel

Re: americaN-bana DreamTrack 2017

Postat: 2017-03-20, 14:20
av Qrt
daniel skrev:Däremot kan vändslingor passa in eftersom sådana finns på en del håll i USA, men det är ingen i americaN-gruppen som har byggt en vändslinga än.
Tack Daniel, Robert och Lars för svaren.
Det var liksom så jag tänkte. EN vändslinga borde ju inte vara helt fel. (med omkring 4 spår så får den pausmöjligheter också.) Det ger dubbelt så lång körsträcka (körtid) för en del tåg och ger valfrihet samtidigt som den inte förstör intrycket av verklighet för mycket.

För jag misstänker ju att inte ens AmericaN-s medlemsskara är helt homogen. Ni har säkert deltagare som skulle uppskatta att en del köruppdrag blir längre eller att kunna köra in lok utan att stanna så att säga F & Å . (eller vad det nu stod på amerikanska biljetter.)

/Curt