Vänstersvängen

Moduler byggda efter MMM-H0-3R-standarden
LarsRobert
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Vänstersvängen

Inlägg av LarsRobert »

Det går långsamt men ändå framåt. I dag blev det lite landskapande.
Fläskpannkaka
Fläskpannkaka
LarsRobert
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Vänstersvängen

Inlägg av LarsRobert »

Ny notering i byggdagboken igen. Börjar jag få upp byggtempot ordentligt. Mittpuckeln har raspats ner och övriga markarbeten klara. Grundpaneringen klar. Ska kryddas med grönt sen efter infärgning.
Dålig bild.
Dålig bild.
Användarvisningsbild
stasv
Inlägg: 2073
Blev medlem: 2014-01-30, 09:29
Ort: Kista
Kontakt:

Re: Vänstersvängen

Inlägg av stasv »

Den där inbäddningen av rälsen förenklar limsprayningen mm vid landskapandet. Ska testa det vid tillfälle. Kul att bygget går framåt så snabbt.
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
LarsRobert
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Vänstersvängen

Inlägg av LarsRobert »

Nu går det undan. Ny notering i dagboken i dag igen. Hann med ett kort arbetspass i lokalen. Fick dit lite klippor och stödmuren kom på plats. Spacklat skruvhålen också. Nu ska det få torka så ska jag fortsätta i morgon igen.
Ännu en dålig bild
Ännu en dålig bild
Användarvisningsbild
stasv
Inlägg: 2073
Blev medlem: 2014-01-30, 09:29
Ort: Kista
Kontakt:

Re: Vänstersvängen

Inlägg av stasv »

Ska bli kul att se modulen irl i morgon tisdag./s
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
LarsRobert
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Vänstersvängen

Inlägg av LarsRobert »

Tyvärr så har byggtempot gått ner rejält sedan en tid pga div orsaker. Det har inte hänt någonting faktiskt men när nu lördagens utlovade kanonväder uteblev så passade jag på att ta fram några glömda skelett ur garderoben. Ganska avkopplande att sitta på altanen och höra regnet på taket medan man pysslar med lite mj-relaterat.
20170521_115646.jpg
Fem stycken hann bli klara. Finns några fler att göra klart innan det är slut på det gröna
LarsRobert
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Vänstersvängen

Inlägg av LarsRobert »

Mer än fyra månader sen sist så blev det lite gjort på den här modulen i kväll. Färgade in spånen.
Blöta sågspån
Blöta sågspån
Sen blev det en liten test med gräsmästare. Har inte använt den förut. Blev väl sådär men ska träna vidare.
20170905_170825.jpg
Nu ska bara allt få torka innan fortsättning följer. Det kommer inte ta över fyra månader den här gången hoppas jag.
LarsRobert
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Vänstersvängen

Inlägg av LarsRobert »

Ny månad och redan nu en ny notering i byggdagboken. Har blivit lite grusande då och då och i dag blev det ett lite större steg. Började med det gröna och kom en bra bit. Ungefär halva kvar innan arbetet med mossan är klart.
Gröna sidan upp
Gröna sidan upp
LarsRobert
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Vänstersvängen

Inlägg av LarsRobert »

Nu går det ganska snabbt för att vara jag. I kväll så blev det mer mossa och lite arbete med gräsmästaren.
Mera mossa.
Mera mossa.
Nästa vecka så fortsätter grusningen av spåren. Fnular lite på hur göra det i växeln.
LarsRobert
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Vänstersvängen

Inlägg av LarsRobert »

I går var en mycket produktiv dag. Varvade landskapande på S-modulen med fortsatt grusande på den här Y-modulen. Har fortfarande ingen riktig lösning på hur få till det i växeln. Om jag gör något liknande i framtiden så blir det nog med K-räls just med tanke på växlatna och ballastering.
20171010_195016.jpg
Bilagor
20171010_194959.jpg
Senast redigerad av 1 LarsRobert, redigerad totalt 2017 gånger.
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-3R - moduler"