Trafikspelsskolan
Postat: 2016-12-15, 21:18
Hejsan.
Det genomfördes en modulträff här i Gävle för ett par helger sedan som jag kallade för Trafikspelsskolan.
Detta för att få fler här i Gävle att förstå hur roligt det är med trafikspel och att få utföra trafikspel förstås.
Den genomfördes utan snabbklocka för att slippa stressen och istället kördes efter ett antal Körordrar som skulle utföras i nummerordning. Körordrar och stationsinstruktioner skrevs mycket ingående vad som skulle ske.
Banan ställdes upp i Caverions lokaler i Gävle där jag har mitt kontor.
CNKJ Trafikupplägg
Caverion-Norra Korpilombolo järnväg är en privat järnväg som har en större ort, Fredhem.
Kontakten med andra banor sker via Norra Korpilombolo.
Banans uppkomst har ingen någon aning om.
Persontrafiken sker tidigt på morgonen och sen eftermiddag med ett tåg åt vardera hållet mellan Norra Korpilombolo och Fredhem med möte i Gemjan.
Övriga destinationer matas med motorvagn före och efter mötet i Gemjan.
Heltåg:
Två malmtåg mellan Källbottengruvan och Fredhem från vardera hållet med möte i Norra Korpilombolo går en gång per dag.
De körs via Norra Korpilombolo för rundgång.
Ett cisterntåg mellan Loveif och Norra Korpilombolo med vagnsbyte går en gång per dag fram och åter.
Det körs via Yrmhult för rundgång.
Lokalgodståg:
Ett går mellan Norra Korpilombolo och Fredhem för rangering i Gemjan, Torvberget och Fredhem.
Vänder och går tillbaka samma dag.
Ett går mellan Norra Korpilombolo och Loveif för rangering i Yrmhult, Svedjekåleby och Loveif.
Vänder och går tillbaka samma dag.
Lite bilder. Alla deltagare var nöjda med arrangemanget så det blir nog en repris någon lämplig helg.
MVH Thomas Fredman
Det genomfördes en modulträff här i Gävle för ett par helger sedan som jag kallade för Trafikspelsskolan.
Detta för att få fler här i Gävle att förstå hur roligt det är med trafikspel och att få utföra trafikspel förstås.
Den genomfördes utan snabbklocka för att slippa stressen och istället kördes efter ett antal Körordrar som skulle utföras i nummerordning. Körordrar och stationsinstruktioner skrevs mycket ingående vad som skulle ske.
Banan ställdes upp i Caverions lokaler i Gävle där jag har mitt kontor.
CNKJ Trafikupplägg
Caverion-Norra Korpilombolo järnväg är en privat järnväg som har en större ort, Fredhem.
Kontakten med andra banor sker via Norra Korpilombolo.
Banans uppkomst har ingen någon aning om.
Persontrafiken sker tidigt på morgonen och sen eftermiddag med ett tåg åt vardera hållet mellan Norra Korpilombolo och Fredhem med möte i Gemjan.
Övriga destinationer matas med motorvagn före och efter mötet i Gemjan.
Heltåg:
Två malmtåg mellan Källbottengruvan och Fredhem från vardera hållet med möte i Norra Korpilombolo går en gång per dag.
De körs via Norra Korpilombolo för rundgång.
Ett cisterntåg mellan Loveif och Norra Korpilombolo med vagnsbyte går en gång per dag fram och åter.
Det körs via Yrmhult för rundgång.
Lokalgodståg:
Ett går mellan Norra Korpilombolo och Fredhem för rangering i Gemjan, Torvberget och Fredhem.
Vänder och går tillbaka samma dag.
Ett går mellan Norra Korpilombolo och Loveif för rangering i Yrmhult, Svedjekåleby och Loveif.
Vänder och går tillbaka samma dag.
Lite bilder. Alla deltagare var nöjda med arrangemanget så det blir nog en repris någon lämplig helg.
MVH Thomas Fredman