Byta Kadeekoppel mot krok på en boggiediesel
Postat: 2016-11-01, 20:33
Jag köpte en ALCO RS3 av Bachmans tillverkning.
Egentligen ville jag ha en Mantua 2-6-6-2 skogsbanelok men någon påpekade att det såg väldigt amerikanskt ut och jag skulle kunna få problem med att köra trafikspel med europeisk miljö.
När jag såg ALCO´n för 1300:- med ljud kollade jag upp var dom gått..
Överallt i amerika och 5 st på en normalspårig gruvbana i spanien.
Jag har fixat fram "övermålade" spanska dekaler så att den kan bli grön istf Erie-svart.
Men kopplen, dom sitter med en skruv i chassiet, inte i en boggie.
Det är sidledsfjädrande Kadeekoppel.
Hur funkar det för er med svenska T4?-or, sitter kopplet i karossen och är det fast i sidled?.
Så jag inte sliter vagnar av spåret och man monterar en fast krok.
Egentligen ville jag ha en Mantua 2-6-6-2 skogsbanelok men någon påpekade att det såg väldigt amerikanskt ut och jag skulle kunna få problem med att köra trafikspel med europeisk miljö.
När jag såg ALCO´n för 1300:- med ljud kollade jag upp var dom gått..
Överallt i amerika och 5 st på en normalspårig gruvbana i spanien.
Jag har fixat fram "övermålade" spanska dekaler så att den kan bli grön istf Erie-svart.
Men kopplen, dom sitter med en skruv i chassiet, inte i en boggie.
Det är sidledsfjädrande Kadeekoppel.
Hur funkar det för er med svenska T4?-or, sitter kopplet i karossen och är det fast i sidled?.
Så jag inte sliter vagnar av spåret och man monterar en fast krok.