Timmele

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
Sunesson
Inlägg: 839
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11
Ort: Brämhult

Timmele

Inlägg av Sunesson »

Besökte Timmele-träffen idag. Trevliga banor i H0 och N. Såg ut som att alla trivdes!
Tack för att man får komma in och kika!
Thomas Sunesson
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4299
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Timmele

Inlägg av LLJ »

Vore kul att se lite bilder.

/Lars
Användarvisningsbild
Sunesson
Inlägg: 839
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11
Ort: Brämhult

Re: Timmele

Inlägg av Sunesson »

Det kommer säkert, Lars! Själv tog jag inga bilder, saknar kamera.
Thomas Sunesson
Daniel Rydell
Inlägg: 395
Blev medlem: 2015-08-30, 21:47

Re: Timmele

Inlägg av Daniel Rydell »

Jag startade en ny tråd för Timmele-bilder här.
plj
Inlägg: 202
Blev medlem: 2012-05-09, 02:16

Re: Timmele

Inlägg av plj »

Även jag besökte Timmele i går lördag. Jag var med på nästan två trafikspel på HO-banan. Trafikspelet var mycket väl upplagt av Stefan F. Med tät trafik och olika tidsepoker. Som vanligt blev det lite kaosartat på första spelet med många och stora förseningar, men det andra gick betydligt bättre. På första spelet var jag lokförare och fick uppleva att jag stod och väntande på en station en längre stund på andra mötande tåg även på ett godståg som senare blev inställt därför att det saknades lokförare. Det visade sig senare att det var jag som skulle kört det godståget enligt mitt köruppdrag! Andra spelet var jag växlare på Fredhem. Här hade Stefan bestämt att sista biten mellan Fredhem och Sydpolen var oelektrifierad så att elloksdrivna tåg skulle ha lokbyte. Ett trevligt och intressant grepp. Detta med byte av epok mellan spelen visade sig ta ganska lång tid då ett antal för gamla fordon skulle ersättas med sådana som passade den nya epoken.
Eftersom jag var tvungen att lämna Timmele rätt tidigt vet jag inte om det blev något tredje spel senare. Det var i alla fall en trevlig träff i god anda och jag vill tack de som ordnat träffen.
PLj
MånsLundberg
Inlägg: 24
Blev medlem: 2014-04-14, 01:04

Re: Timmele

Inlägg av MånsLundberg »

Kan bara hålla med om att TT16 var en mycket trevlig träff! Kanske lite mycket tåg och för lite rangering och växling i mitt tycke men helt ok. All heder åt Jonas, Stefan, Curt och Rickard med flera!

PLJ: Det blev inget tredje spel på lördagen, däremot en kompromiss mellan fri körning och trafikspel. Stationerna var bemannade och de som ville körde med egna tåg och andra fortsatte med trafikspelsvagnar, rangering och godskunder men utan tidtabell. Detta tyckte jag fungerade riktigt bra och är något man kanske bör fundera vidare på. Kanske något för publika körningar också då stationerna blir lite roligare och intressantare med lite växling.
Med Vänlig Hälsning
Måns Lundberg
Stationsråtta i Nättelund
OscarAbrahamsson
Inlägg: 31
Blev medlem: 2016-05-15, 16:43

Re: Timmele

Inlägg av OscarAbrahamsson »

Jag vill passa på att tacka så mycket från Svante, Mattis och mig för att vi fick vara med. Det var en väldigt rolig och trevlig lördag som gav mycket inspiration. jag vill särskilt tacka för att alla var så välkomnande och hade tålamod med oss som var fullständiga nybörjare!

Svante tycker ju att man borde ha modulträff nästan varje vecka, och i alla fall inte vänta så länge till nästa gång :-) Mattis höjdpunkt var helt klart att rådda Krutträsk under frikörningen, så han är mycket sugen på ett stationsuppdrag i kommande trafikspel...

Extra tack till arrangörerna som fixade så bra med fika, mat mm
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"