2R information

Planering av MJ-Hobbymässan 2016
Användarvisningsbild
pcederstrand
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-05-09, 02:25
Ort: Stockholm

Re: 2R information

Inlägg av pcederstrand »

tack för ett tydligen bra och lyckat evenemang, speciellt tobbe och micke som höll i de viktigaste, mötet och banan.
kul att någon ;-) micke lyckades få igång elen utan mig

peterc
mvh /peterc
BengtHolmerin
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-02-10, 19:40

Re: 2R information

Inlägg av BengtHolmerin »

Jag vill bara TACKA för att få ha varit med på ett så otroligt trevligt arrangemang! Att få träffa och samarbeta med så många trevliga och duktiga MMM:are samtidigt är en stor lycka! Ser fram mot nästa Möte!

Ha det bra till nästa gång vi ses!

Bengt
Användarvisningsbild
pcederstrand
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-05-09, 02:25
Ort: Stockholm

Re: 2R information

Inlägg av pcederstrand »

hörde att det fattas en anti-ekebus adapter, från röd/blå RJ45 hona till standard express DIN alt RJ12 hane så man kan plugga in ekebus handtag till Lenzcentral för adressprogrammering.
Inte tänkt på eftersom jag inte skött detta på länge. Får fixas
mvh /peterc
BengtHolmerin
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-02-10, 19:40

Re: 2R information

Inlägg av BengtHolmerin »

Ja, en övergång vore bra att ha vid programmering men även några Ekebussladdar för mig också fast jag inte kör så mycket. Upptäckte att jag inte kunde låna ut mina Lenzkontroller då dom inte var kompletta. Och även om jag vet att alla egentligen ska köpa sin egen Ekebussövergång, vore det inte fel om jag ibland kunde kunde ha några extra att låna ut! Det kom flera till mig och frågade! Till den trådlösa styrning från datorn, fick jag en kabel av Mikael Lund (tack Micke!!), så att den kunde användas. Det löste en del problem för dom som inte hade rätt kabel! Att istället köra med sin mobiltelefon menar jag! Ska jag köpa kablar av dig Peter eller av Eke?
Användarvisningsbild
CurtanSvensson
Inlägg: 824
Blev medlem: 2014-01-10, 00:53

Re: 2R information

Inlägg av CurtanSvensson »

Ett stort Tack till MMM att jag kunde deltaga. Är alltid lika roligt att träffa er alla. :D
Curten
MikaelLund
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-09-06, 12:15

Re: 2R information

Inlägg av MikaelLund »

Så här några dagar efter mässan tycker jag att det vart riktigt bra till slut. Banan var visserligen liten men ganska lätt att köra på utan besvärliga "Duck-under" som måste passeras för att köra.Det var också roligt att se att så många hjälpte till med allt som skall till, transporter, uppbyggnad, nedpackning, el, trafik, sekretariat etc . Ett stort tack till alla, ingen nämnd och ingen glömd!
Hälsningar
Micke
Användarvisningsbild
tobbeo
Inlägg: 743
Blev medlem: 2014-01-16, 14:09
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: 2R information

Inlägg av tobbeo »

Jag håller med föregående skrivare! Mycket trevlig stämning hela tiden. Bra bana. Den ordning i körningen jag försökte skapa blev en ryggrad som tillät lite olydnad...;)
Men det blev inget mer än oordnat kaos;) Den goda stämningen vi hade tog jag med mig till jobbet på måndagen.......
Skriv svar

Återgå till "MJ-Hobbymässan 2016"