3R information om träffen.

Planering av MJ-Hobbymässan 2016
Tompa
Inlägg: 2404
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: 3R information om träffen.

Inlägg av Tompa »

LasseHerneklint skrev:Vi brukar ju köra "Uppsala-pendeln", dvs tåg med ett Märklin-Rc i var ände. Dessa lok har adress 10 som redan är upptaget i listan.
Multning är också en bra anledning till att ha förtur på en adress. Jag har infört det som en sjätte regel.
3R Riktlinjer för lokadresser
LasseHerneklint skrev:...låna den adressen från Banverket :-).
Det går säkert.
Användarvisningsbild
PeGe
Inlägg: 41
Blev medlem: 2015-06-08, 20:31

Re: 3R information om träffen.

Inlägg av PeGe »

Det kom en fråga om vad som finns i (på?) Lokom. Det finns inga industrier utan är endast en lokstation. Det finns ett lokstall med två spår men de kan även reparera godsvagnar. Sen finns det en bränsledepå som förstås behöver fyllas på ibland.

Jag tar med några O-vagnar med timmer och virke plus några flisvagnar. Sedan får vi se om de kan komma till användning.

Per
Nicke
Inlägg: 832
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11

Re: 3R information om träffen.

Inlägg av Nicke »

stasv skrev: Läser med visst intresse diskussionen kring el, dekodrar mm inför DT17. Och inser att det finns behov av boosters hur som. Så vilken tillverkare är att rekommendera till 3R körningarna vi har?
Jag har lagt in lite info om vad vi brukar köra med i tråden om DreamTrack
http://www.modulsyd.se/forum_new/viewto ... =60#p25962
MERG är hemmabygge, billigast men kräver lödvana samt "utköp" via MERG-medlem
LDT har vi flera stycken och de har visat sig fungera bra.
TAM kör de mycket med i Fremo och även många i ModulSyd tydligen. Har ingen direkt åsikt om denna.
Användarvisningsbild
JohanGustafsson
Inlägg: 13
Blev medlem: 2016-04-24, 19:14
Ort: Norrköping

Re: 3R information om träffen.

Inlägg av JohanGustafsson »

Hej.
Jag såg att ni vill låna banverks adressen.

LasseHerneklint skrev:
...låna den adressen från Banverket :-).

Det går bra för min del :-).
Man kanske kan få testa någon körning eller om någon kan hjälpa till att byta adress på loket så går det utmärkt för mig.

Så jag tror det löser sig.
// Johan
Användarvisningsbild
tobbeo
Inlägg: 744
Blev medlem: 2014-01-16, 14:09
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: 3R information om träffen.

Inlägg av tobbeo »

I år har vi bara 35 utställarkort tillsammans med 3 r. Dessa kort går till de som bidrar med moduler och/ eller är med på transport,bygge och rivning under hela helgen samt banplanerare, el och digitalinstallerare, trafikledare, lok och handtagsadministratörer m-fl. Dessa kort är redan bestämda och de som får korten informerade via mail.
Det går alltså inte att be om kort hos Mj-hobbyexperten. Korten delas ut fredag eftermiddag/kväll av mig Torbjörn Onegård Kassör MMM
Övriga medlemmar är självklart välkomna att hjälpa till med det praktiska men kan alltså inte räkna med något utställarkort.
Självklart är alla medlemmar välkomna att köra tåg, jobba som tågklarerare mm under lördagen och söndagen under ledning av trafikledningen, men man betalar mässentré.
Vi syns på mässan!
Användarvisningsbild
tobbeo
Inlägg: 744
Blev medlem: 2014-01-16, 14:09
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: 3R information om träffen.

Inlägg av tobbeo »

Info från Janne Wallin kommer här:
Hej,

Det närmar sig, i nästa vecka på fredag är det dax att plocka upp allt för en trevlig och givande helg med många besökare.

Som sagt så är fredagens packa-upp tider mellan klockan 08,00 till 20,00 men det går nog att få till en stund till på kvällen för de som behöver det.

Inlastning som förra året på Östra sidan och in mellan huskropparna, säg till i vaktkuren så ni får p-tillstånd för inlastningen. Lastportar PB1 - PB3 gäller.

Mässan öppnar 10,00 både lördagen och söndagen men med utställarkortet så kommer ni in från 08,00 bägge dagarna.

Jag kommer att lämna utställarkort till varje utställare i klump och de skall uppvisas för att komma in på lördagen och söndagen.

De som beställt bord och stolar; endast de bord och stolar får plockas som är beställt då det är exakt antal så inte de som kommer sist blir utan.

Kolla med mig i MJ-Hobby montern B03-11 om du har frågor på fredagen eller under helgen.

Hjärtligt välkomna till årets Hobbymässa 2016.


Med vänliga hälsningar

Jan Wallin
Bilagor
inlastning fredag.pdf
(190.39 KiB) Nerladdad 313 gånger
mässkarta.pdf
(1013.29 KiB) Nerladdad 283 gånger
Senast redigerad av 1 tobbeo, redigerad totalt 2016 gånger.
Tompa
Inlägg: 2404
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: 3R information om träffen.

Inlägg av Tompa »

Bra info Tobbe.
Då är frågan om vi har bokat några bord? Iallafall var sitt till 2r och 3r och några stolar?
Användarvisningsbild
tobbeo
Inlägg: 744
Blev medlem: 2014-01-16, 14:09
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: 3R information om träffen.

Inlägg av tobbeo »

2 bord till varje bana = 4 bord får vi!
Stolar vet jag inte, men borde ingå några!
Vi skulle behöva litet infobord för medlemsvärvning? Har du nått eller kan vi låna från lokalen? Tar du värvningsanslaget så tar jag listan?
Nicke
Inlägg: 832
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11

Re: 3R information om träffen.

Inlägg av Nicke »

2+2 stolar också, kunde varit fler men alltid något
Tompa
Inlägg: 2404
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: 3R information om träffen.

Inlägg av Tompa »

tobbeo skrev:...
Vi skulle behöva litet infobord för medlemsvärvning? Har du nått eller kan vi låna från lokalen? Tar du värvningsanslaget så tar jag listan?
Jag tar med den lilla värvningskylten. men jag har inget bord.

Igentligen skulle vi kanske göra som UB gjorde för några år sedan, Klistra upp en massa lappar på utsidan av modulbanan som folk ryckte loss och fyllde i själva och bara lämnade in till någon som stod på insidan av banorna. Om jag minns rätt gav det ganska många som fylde i.
Skriv svar

Återgå till "MJ-Hobbymässan 2016"