Westbergs Verkstäder

Moduler byggda efter MMM-H0-3R-standarden
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2114
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Westbergs Verkstäder

Inlägg av MickeWestberg »

Fasen oxå, jag har helt glömt att svara på vilken färg jag använder, det är en vanlig gråakrylfärg som jag köper på materialbutiken på Södermalm i Stockholm, återkommer under eftermiddagen med ett mer exakt svar.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2114
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Westbergs Verkstäder

Inlägg av MickeWestberg »

Westbergs Verkstäder kommer att bli en smula ombyggd, ny Stomme samt något längre och få en högerväxel istället för vänster så att den ska passa ihop med Omtanken som ett dubbelspår. Har tagit ett litet uppehåll från vår lokal i Huddinge ett litet tag pga att jag bytt tjänst på mitt jobb så det blev att ta hem det mesta av mina grejer. Tänkte med denna bild illustrera att det inte krävs någon jätteplats för att hålla på med moduler. Allt detta ryms i en hörna i vårt sovrum, tar upp en yta på 120x100cm. Verktyg, färg, elmaterial, mina två tågset och totalt 5 moduler. Fantastiskt.
DSC_0164-1080x1920.JPG
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2114
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Westbergs Verkstäder

Inlägg av MickeWestberg »

Ny grundstomme klar och tvärstagen är måttade för att passa direkt på mina Ikea Albert hyllor. Kan säga att jag helt ska sluta bygga av Mdf, denna fletlagers plywood är helt underbar att jobba med. Visst är den dyrare men det är värt varenda krona. Tack Woody Huddinge för uppkapning av plywoodskivan till mindre strippar.
I
IMG_20161207_213620-1152x1152.jpg
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2114
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Westbergs Verkstäder

Inlägg av MickeWestberg »

Rälsbädd och såårläggning klar. De båda modulerna Westbergs Verkstäder och Omtanken har upphört att existera som två mindre lastplatser. Dessa blir nu ihopslagna till en. Omtanken längst bort och på det korta spåret vid skyddsväxeln hamnar Westbergs Verkstäder
DSC_0159-2880x1620.JPG
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
stasv
Inlägg: 2079
Blev medlem: 2014-01-30, 09:29
Ort: Kista
Kontakt:

Re: Westbergs Verkstäder

Inlägg av stasv »

Intressant utveckling. Kanske inte så ovanlig? Kommer de tidigare modulramarna att återuppstå i ny skepnad. Fortsätter följa arbetet.
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
LarsRobert
Inlägg: 1116
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Westbergs Verkstäder

Inlägg av LarsRobert »

Snyggt bygge Micke! Visst är det skönt att ha benlösningen klar innan man börjar bygga på allvar? Om jag fattat rätt så hamnar husen på en egen modul på sidan?
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-3R - moduler"