Sida 1 av 2

Färsk "cabride" från en FREMO träff

Postat: 2016-02-21, 01:38
av LLJ
Här en cabride från danska Onsild.
Många fina moduler.

/Lars

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Postat: 2016-02-21, 16:21
av SethSwede
Tack. Snyggt filmat

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Postat: 2016-02-23, 16:22
av IngvarÖsterberg
Och du. Vilka moduler! Är alla(många) FREMO-moduler så breda? Och djupa?
Där fanns ju flera filmer och bilder.

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Postat: 2016-02-23, 17:16
av Arne Ivan
Underbart.. jag fastnade på Youtube, igen.. Jag skulle ju bygga modul ju. :)
Nu går jag och löder sköldpaddskablar.

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Postat: 2016-02-23, 17:40
av ErikKuiper
IngvarÖsterberg skrev:Och du. Vilka moduler! Är alla(många) FREMO-moduler så breda? Och djupa
Vid gavel är normalbredd 50 cm. Bredare är tillåtet, men mycket ovanligt.

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Postat: 2016-02-23, 17:58
av IngvarÖsterberg
Jo Erik.
Gavelbredden ja, men visst var många moduler, speciellt vi stationerna, mycket
bredare än 50 cm.
Om inte kameran förvanskar perspektiven (kort brännvidd).
Däremot som jag sa förut, höjdnivåerna imponerande djupa.

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Postat: 2016-02-23, 21:53
av SethSwede
IngvarÖsterberg skrev: Är alla(många) FREMO-moduler så breda? Och djupa?
.
Hej
FREMO moduler bruka vara 500 djupa med spåret i mitten. Om du vill ha mer landskap kräver det en bredare modul som du ser på videon. Enormt snyggt! Men, om utrymmet inte räcker till är varför jag gillar båda FREMO och MMM spårläge.landskap och annat är varför jag gillar båda spåret 140 från framkant och spåret 250 från framkant. Båda standarder ger olycka möjligheter. Se J.Gissbergs och mina moduler med stadsdel. En modul som är 140 från framkant har mycket plats att bygga 140 + 340 . Men spåret i mitten ger andra möjligheter. Moduler med stadsdel behöver inte vara svår hanterliga.
image.jpeg
image.jpeg (218.45 KiB) Visad 5224 gånger

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Postat: 2016-02-23, 23:22
av IngvarÖsterberg
OK!
Tack för svar.

Ingvar

PS. Den på bilden var snygg också. DS. :D

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Postat: 2016-02-24, 00:36
av LLJ
IngvarÖsterberg skrev:Och du. Vilka moduler! Är alla(många) FREMO-moduler så breda? Och djupa?
Där fanns ju flera filmer och bilder.
På stationer, särskilt större, kan det förekomma att man har påhängsmoduler på sidan om de vanliga modulerna.
Bilden nedan visar stationen Rotenburg, c:a 16 m lång och med kontaktledning ;)
rotenburg.jpg
rotenburg.jpg (108.44 KiB) Visad 5206 gånger
/Lars

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Postat: 2016-02-24, 00:44
av Eke
Tycker precis som Seth, MMM och Fremo kompletterar varandra fantastiskt bra!
Stationer, industrier och lastplatser byggs med fördel med MMM:s förskjutna spårläge medans linjemoduler är mer praktiska med Fremos centrerade spår i kurvorna när det ska planeras och byggas bana! Men även landskapet kan ibland vinna på att ha MMM:s spårläge närmare kanten!
I ModulSyd byggs många MMM-moduler med 500 mm bredd i stället för 480 mm, passar bättre till Ivarbenen samt harmonierar bättre mot Fremo om man vill bygga en övergångsmodul Fremo-MMM!

Mvh. Eke