Petro-Leum

Moduler byggda efter MMM-H0-2R-standarden
SethSwede
Inlägg: 579
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: Petro-Leum

Inlägg av SethSwede »

Snyggt Micke!
Mvh
Seth
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2115
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Petro-Leum

Inlägg av MickeWestberg »

Tack Seth
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2115
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Petro-Leum

Inlägg av MickeWestberg »

Är väldigt nöjd med benställningen IKEA Albert, bra arbetshöjd och modulen ligger stabilt. Jag har börjat att sätta upp stängsel för området ska ju vara inhägnat. Testade ett stängselpaket från Kibri och det var väldigt prisvärt och lättarbetat. Med lite vädring så kommer det att bli bra. Modulsargerna är numera omlackade i rätt kulör. Kvar att göra är bla att måla resten av rälsen, det ska på mer buskar/sly, modulsargerna ska få ett lager till med färg, staketet ska byggas färdigt. Sen ska modulställningen få justerbara fötter. Funkar det med en vanlig islagsmutter/ben och sen en bult eller finns det bultar med plastfötter att köpa, hur har Ni löst det på Era moduler. MVH Micke

Bild

Bild

Bild

Bild
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
ArneL
Inlägg: 127
Blev medlem: 2014-01-20, 12:12

Re: Petro-Leum

Inlägg av ArneL »

MickeWestberg skrev:... Sen ska modulställningen få justerbara fötter. Funkar det med en vanlig islagsmutter/ben och sen en bult eller finns det bultar med plastfötter att köpa, hur har Ni löst det på Era moduler. MVH Micke
...
Ja, islagsmutter är lämpligt. Jag har sett olika varianter av 'fot' såsom vanlig bult, vagnsbult, gummifot och plastfot. Jag har ofta använt de två senare som är större och därför också lättare att få grepp om då de ska justeras (utan verktyg).

Andra väljer att ha höjdjusteringen uppe i lådan med någon form av klämanordning till benet.

/A
-----------------
/Arne Larsson
LarsRobert
Inlägg: 1117
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Petro-Leum

Inlägg av LarsRobert »

Biltemas möbelplugg tycker jag är bättre än islagsmutter. Jag ska byta ut mina islagsmuttrar eftersom de lossnar.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2115
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Petro-Leum

Inlägg av MickeWestberg »

Jag ska ge mig ut och kolla vad som finns och i mitt fall får det bli Clas ohlson som ligger närmast alt nån järnhandel
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3549
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Petro-Leum

Inlägg av daniel »

När man borrar hålet för islagsmuttrar så är det en fördel att borra med ett lite för litet borr så att man måste slå in muttern med hammare. Då sitter den bättre. Men det gäller att borret inte är för litet så att träet i benet spricker.

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2115
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Petro-Leum

Inlägg av MickeWestberg »

Ny kåpa till mitt trixlok är inhandlat med ett något svenskare utseende. Utöver mina tankvagnar vad är tidstypiska vagnar för detta lok att ha i kroken när det gällde TGOJ. Kan det tex funka med tvåaxlade öppna vagnar med hög/låg kant.

Bild
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2115
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Petro-Leum

Inlägg av MickeWestberg »

Jag fick en hel del gjort på Petro-Leum idag, mera stängsel och en hel del sly/buskar samt en dubbelkoll på rälsskarvarna i gavlarna som behövde en liten justering, ett par ledningsstolpar kom också på plats. Nu är det ballasterat och klart på båda gavlar. Lite färg på rälerna samt vidare jobb med benen. Här är lite bilder.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
LarsRobert
Inlägg: 1117
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Petro-Leum

Inlägg av LarsRobert »

Den ser riktigt bra ut. Det där har du verkligen fått till.
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-2R - moduler"