Citrus plains
Postat: 2015-11-18, 13:30
Har filat ganska länge på vilken miljö och del av östkusten (hur tänkte jag där östkusten? Västkusten är det så klart) jag skulle sätta tänderna i. Till slut blev det något med anknytning till mitt eget jobb och min hemstad.
Introduktion
Ett första utkast till två moduler om 110cm vardera som både ska fungera att ha som hemmabana och plocka med till körningar. Jag är inte själv bilburen så där av den korta längden, då man inte på förhand vet att bilen rymmer si och så långa moduler. Byggstart blir förmodligen först någon gång efter jul. (så det finns gott om tid till stora förändringar
) Det hela är satt till någon gång i slutet av 70-talet och början av 80-talet i ett litet samhälle i nedre delen av centrala Kalifornien. Samhället lever främst av fruktodling och förädling av frukter och bär. Mainline går genom det lilla samhället Citrus plains som varit en stor producent av packad frukt, vin och konserverad frukt sedan järnvägen kom dit.
Denize Wine Distribution
Är ett korporativt företag som är delägt av några mindre vingårdar inte långt från järnvägen. Lokaliteten kom sig av problemen att tillsammans koordinera logistiken från teamtrack till olika uppköpare. Så D.W.D används som ett litet buffertlager men främst för att säkerställa att rätt vara i rätt mängd kommer till rätt del av landet. Vilket odlarna inte lyckades med tidigare.
Trafik in: Boxcars in med pappers emballage och kanske tomglas etc?
Trafik ut: Boxcars ut med vin.
Hanna Bannanas Fruit Company
Det exotiska namnet till trotts så är produkterna från H.B.F.C närodlade och består främst av citrusfrukter och bär. Företaget fungerar både som grossist och auktionskammare för dagliga partier från odlarna i området. Största delen av den totala volymen går ut på järnväg.
Trafik in: Boxcars in med emballage, tompallar, kylvagnar
Trafik ut: Kylvagnar och en och annan Boxcar med okänsliga varor
We Can Canning
Är producent av förpackade frukter och bär med inkokning och saft.
Trafik in: Boxcars med pappers emballage men även stora spolar med aluminium.
Trafik ut: Boxcars med varor och ibland tankvagn med sockerlag / saft
Team track
Boxcars in och ut
Ett par tankar jag brottas med är att allt kanske blir för tight? Kan det vara läge att ha ett långt uppställningsspår där team track nu går ut fast för vagnar till H.B.F.C och team track på utsidan om det spåret? Borde där finnas en liten spårstump för en local switcher och ett litet kontor?
Idéer, synpunkter och andra tankar mottages med öppna armar.
Blev mycket där på en gång
- Mikael
Introduktion
Ett första utkast till två moduler om 110cm vardera som både ska fungera att ha som hemmabana och plocka med till körningar. Jag är inte själv bilburen så där av den korta längden, då man inte på förhand vet att bilen rymmer si och så långa moduler. Byggstart blir förmodligen först någon gång efter jul. (så det finns gott om tid till stora förändringar

Denize Wine Distribution
Är ett korporativt företag som är delägt av några mindre vingårdar inte långt från järnvägen. Lokaliteten kom sig av problemen att tillsammans koordinera logistiken från teamtrack till olika uppköpare. Så D.W.D används som ett litet buffertlager men främst för att säkerställa att rätt vara i rätt mängd kommer till rätt del av landet. Vilket odlarna inte lyckades med tidigare.
Trafik in: Boxcars in med pappers emballage och kanske tomglas etc?
Trafik ut: Boxcars ut med vin.
Hanna Bannanas Fruit Company
Det exotiska namnet till trotts så är produkterna från H.B.F.C närodlade och består främst av citrusfrukter och bär. Företaget fungerar både som grossist och auktionskammare för dagliga partier från odlarna i området. Största delen av den totala volymen går ut på järnväg.
Trafik in: Boxcars in med emballage, tompallar, kylvagnar
Trafik ut: Kylvagnar och en och annan Boxcar med okänsliga varor
We Can Canning
Är producent av förpackade frukter och bär med inkokning och saft.
Trafik in: Boxcars med pappers emballage men även stora spolar med aluminium.
Trafik ut: Boxcars med varor och ibland tankvagn med sockerlag / saft
Team track
Boxcars in och ut
Ett par tankar jag brottas med är att allt kanske blir för tight? Kan det vara läge att ha ett långt uppställningsspår där team track nu går ut fast för vagnar till H.B.F.C och team track på utsidan om det spåret? Borde där finnas en liten spårstump för en local switcher och ett litet kontor?
Idéer, synpunkter och andra tankar mottages med öppna armar.
Blev mycket där på en gång

- Mikael