Efter mässan ...

Planering av hobbymässan i Älvsjö 2015
Arne Ivan
Inlägg: 403
Blev medlem: 2014-01-26, 22:10

Re: Efter mässan ...

Inlägg av Arne Ivan »

Äh, jag har två klassiska fällbara campingbord i blå masonit, nästa gång jag är med tar jag med dom.
Arne Lindgren (Det fanns redan en Arne L så jag bytte inloggningsnamn)

MMModulare. H0 och H0e.
Bålsta När jurårn började kalla sig stockholms stolthet bytte jag län
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Efter mässan ...

Inlägg av daniel »

Qrt skrev:Och det går inte att få låna ett par bord på plats?
Mässan kanske ska ha mycket betalt men på andra körningar, publika såväl som trafikspel.
Bord brukar ha en tendens att gå åt. Man behöver någonstans att fika, förbereda trafikspel, m.m. Det varierar säkert från träff till träff, men det brukar nog inte vara något stort överskott på lediga bord i lokalen.

Med vänlig hälsning
Daniel
LarsErikArnkværn
Inlägg: 43
Blev medlem: 2012-05-09, 14:56
Ort: Brumunddal N
Kontakt:

Re: Efter mässan ...

Inlägg av LarsErikArnkværn »

Har selv investert i 2 av disse bordene kjøpt på Biltema på grunn av mangel på bord.
http://www.biltema.no/no/Fritid/Camping ... 000031323/
Användarvisningsbild
ArneL
Inlägg: 127
Blev medlem: 2014-01-20, 12:12

Re: Efter mässan ...

Inlägg av ArneL »

Jag tog med ett tapetbord jag köpte på Jula, senast jag var med. Det är mycket lätt, och behändigt att ta med.
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-fa ... rd-556006/
Priset var då nedsatt till hälften och kanske kommer erbjudandet igen någon gång. Annars är ju 199 kr också överkomligt.

Tyvärr försökte någon sitta eller klättra på det, vilket egentligen vem som helst borde inse att det inte var dimensionerat för. Resultatet är lätt att föreställa sig ...

(Det kallas tapetserarbord, men en tapetserare ägnar sig ju inte åt att sätta upp tapeter.)

/A
-----------------
/Arne Larsson
Arne Ivan
Inlägg: 403
Blev medlem: 2014-01-26, 22:10

Re: Efter mässan ...

Inlägg av Arne Ivan »

Jag tar med mig mina två campingbord hursomhelst i fortsättningen. Dom är ju små och är lätta att skjuta in mellan modulben. Det ena hade jag med mig ändå till Gävle att ställa barskåpet på över natten och ha batteriet till kristallkronan på. ;) Hmm, en 50X50 plyskiva med ett beslag med en M8-hona under.. Då kan man sätta dit det på ett kamerastativ dom minuterna man packar ner och sen ta bort det.
Arne Lindgren (Det fanns redan en Arne L så jag bytte inloggningsnamn)

MMModulare. H0 och H0e.
Bålsta När jurårn började kalla sig stockholms stolthet bytte jag län
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: Efter mässan ...

Inlägg av Eke »

Arne Ivan skrev:.... en M8-hona under..
Eller en 1/4 UNC "hona" kanske är bättre? Tror det är det som finns på kameror!

Mvh. Eke
ANLD_1435
Inlägg: 99
Blev medlem: 2014-01-17, 16:26
Ort: Grödinge / Stockholm

Re: Efter mässan ...

Inlägg av ANLD_1435 »

Någon som hört något om publiksiffra. Jag har bara hört nått rykte

mvh Anders L
MikaelLund
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-09-06, 12:15

Re: Efter mässan ...

Inlägg av MikaelLund »

Enligt ett mail från Janne så var det 8700 besökare.

/Micke
Användarvisningsbild
pcederstrand
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-05-09, 02:25
Ort: Stockholm

Re: Efter mässan ...

Inlägg av pcederstrand »

då går det kanske jämt upp beroende på fakturorna. han hade nog velat 12-13000
mvh /peterc
StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: Efter mässan ...

Inlägg av StaffanWiman »

Såg Lars' svar först nu.
Kan inte låta bli att fundera på varför vi krockar med tågen så mycket oftare än med våra bilar. Jag tror jag krockade två eller tre gånger på 3R-banan och blev påkörd minst en gång. Det är ungefär så många gånger som jag har krockat (kört på lätt bakifrån i tät stadstrafik två gånger på 60 resp. 70-talet) med bil på de 50 år som jag har kört bil.
Beror det på att man ändå i bakhuvudet är medveten om att det är så mycket allvarligare att krocka med en bil eller är förutsättningarna ändå så mycket bättre vid ratten än bredvid banan?
Ska man helt undvika krockar så måste man ha något väl genomtänkt säkerhetssystem och som respekteras. Med försiktighet minskar man krockarna men vi är människor som kör och som gör olika typer av tabbar och om vi tycker att det är ett allvarligt problem så måste vi ha säkerhetssystem.
Vi skulle ju kunna analysera banan i förväg och åtgärda "farliga" ställen. Till exempel där man måste gå en omväg för att komma till nästa uttag eller där sikten är skymd.

Staffan
Skriv svar

Återgå till "Älvsjö Hobbymässa 2015"