2R information om träffen

Planering av hobbymässan i Älvsjö 2015
MikaelLund
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-09-06, 12:15

2R information om träffen

Inlägg av MikaelLund »

Anmälan och information för 2R

Även ModulSyd-2R är hjärtligt välkomna!

Deltagaranmälan.

Vara med vid banuppbyggandet på fredagen och/eller nedmonteringen på söndagen. Anmälan nedan.
Du som anmält modul ombeds skriva in när på fredagen du kommer. Du gör det i filen för modulanmälan nedan.
Länk för deltagar- och modulanmälan 2R. http://www.modulsyd.se/module/module_me ... der_id=127


Banplanering
Sista dag för anmälan av moduler är 12 september,
Se inlägget nedan

Anmälan 2R moduler till MJhobbymässan i Älvsjö 2015 http://modulsyd.se/module/module_member ... ble_id=127


Tider på Älvsjö Hobbymässa
Fredag 30 oktober:
Vad som gäller för dagen återkommer vi om
Observera att under monteringen på fredag och nedmonteringen på söndag får ingen person under 16 år befinna sig i mässans lokaler!

Lördag 31 Oktober: Öppet för allmänheten kl 10-18
Söndag 1 november: Öppet för allmänheten kl 10-17
Vi har kvällen till att montera ned och avtransportera allt. OBS! Ålderskravet 16 år!

http://www.mjhobbymassan.se/

(Nästan all text ovan stulen från 3R och ändrad till 2R förhållanden. Hoppas det är OK Staffan!)

OBS: Även de som på telefon meddelat att de kommer ombedes vänligen lägga in moduler i databasen så vi vet säkert vilka som kommer!

Väl mött!

Micke Lund, Urban Bratt och Anders Lidström
Användarvisningsbild
stasv
Inlägg: 2073
Blev medlem: 2014-01-30, 09:29
Ort: Kista
Kontakt:

Re: 2R information om träffen

Inlägg av stasv »

Helt OK Micke :-)
Nästa steg är väl att vi får grepp om fredag 30 oktober och monteringen av våra respektive modulbanor. Allt det där praktiska som vi alla efterlyser.
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
Användarvisningsbild
CurtanSvensson
Inlägg: 824
Blev medlem: 2014-01-10, 00:53

Re: 2R information om träffen

Inlägg av CurtanSvensson »

Hej!

Kommer denna helg att vara kvar i Stockholm och kan inte ta med moduler - ingen bil med från Borås. Men har anmält mig om ni vill ha hjälp. Kan också ta med mig några tågsätt om så önskas.
Curten
ANLD_1435
Inlägg: 99
Blev medlem: 2014-01-17, 16:26
Ort: Grödinge / Stockholm

Re: 2R information om träffen

Inlägg av ANLD_1435 »

Hej alla men speciellt Peter Kindström, hittar inte Mörkne lastplats och Kurva Grillplatsen i modulbiblioteket. Skulle behöva en hint om hur de ser ut, lite mått und spårläge mm.
Maila till anders (dot) lidstrom krullalfa alfalaval (dot) com.
syns
Anders L
Tompa
Inlägg: 2404
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: 2R information om träffen

Inlägg av Tompa »

ANLD_1435 skrev:Hej alla men speciellt Peter Kindström, hittar inte Mörkne lastplats och Kurva Grillplatsen i modulbiblioteket. Skulle behöva en hint om hur de ser ut, lite mått und spårläge mm.
Maila till anders (dot) lidstrom krullalfa alfalaval (dot) com.
syns
Anders L

Peter (och andra) med moduler som inte finns med i biblioteket, eposta mig beskrivning på modulen så lägger jag in den i modulbiblioteket.
Jag kommer släppa en ny version inom några dagar så vänta inte.
se instruktion för modulanmälan till modulbiblioteket här
http://www.modulsyd.se/forum/viewtopic.php?f=13&t=1925
ANLD_1435
Inlägg: 99
Blev medlem: 2014-01-17, 16:26
Ort: Grödinge / Stockholm

Re: 2R information om träffen

Inlägg av ANLD_1435 »

Mekanoid skrev:
ANLD_1435 skrev:hittar inte Mörkne lastplats och Kurva Grillplatsen i modulbiblioteket.
För Mörkne finns sedan länge M1 uppladdad och idag gjorde jag klart & laddade upp M1:an för Grillplatsen också.

Utmärkt
Tack för det Peter

MVH Anders L
MarionWester
Inlägg: 1
Blev medlem: 2014-03-06, 08:31

Re: 2R information om träffen

Inlägg av MarionWester »

Hej,
I år hinner jag inte ställa upp med mina moduler.
Men ett besök på lördagen ska ordnas.
Min moduler finns förfogande om det behövs, och jag kan leverera dom innan vecka 44.
Annars får dom hämtas i Knivsta.
//Marion
MikaelLund
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-09-06, 12:15

Re: 2R information om träffen

Inlägg av MikaelLund »

Nu är anmälningstiden förbi och banplaneringen vidtar snarast. Anmälningstabellen är nu stängd och sparad så lägg inte till något där. Den går inte att stänga av någon anledning som Daniel har lovat titta på när han har tid och möjlighet (Tack igen Daniel!).
/Micke
MikaelLund
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-09-06, 12:15

Re: 2R information om träffen

Inlägg av MikaelLund »

Som information kommer vi under helgen att sätta ihop 2R banan. Om vi lyckas planera den helt färdig för allmän beskådning är inte klart. Vi publicerar den givetvis så snart vi är klara. Kul att så många har anmält moduler till körningen!
/Micke
MikaelLund
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-09-06, 12:15

Re: 2R information om träffen

Inlägg av MikaelLund »

Banplaneringen flyter på men vi är inte klara. Då filen med anmälningar inte går att låsa har jag gömt den så den inte ändras hastigt och lustigt. Vi kommer att ha 3R närmare oss (kul!) än det först var tänkt, en parameter att ta hänsyn till. Vi saknar också några anmälda moduler i biblioteket men det reder nog ut sig. Det kan vara bra att kolla i biblioteket att det stämmer med verkligheten.
/Micke
Skriv svar

Återgå till "Älvsjö Hobbymässa 2015"