Inbjudan till Modulträff i Värmland 5-8 Maj 2016
-
Inbjudan till Modulträff i Värmland 5-8 Maj 2016
Välkomna till Kil i Värmlad i samband med Kristi Himmelfärddag.
År 2016 blir fjärde året vi arrangerar detta som har blivit mycket populärt.
Vi har haft medverkande från många delar av Sverige och även från Norge.
De som önskar bo i tågvagnen torde anmäla sig snarast. Begränsat antal
platser. Vi kör 2R Digitalt. År 2016 hoppas vi att slå rekordet 2015 som var 95 m modul.
Vi har därför bokat stora handbollshallen inför nästa träff.
Ingen publik körning utan bara sköj för oss sjäva. Blandat med enkelt trafikspel o fri körning.
Mer info kommer senare.
Kontaktperson: Lennart T
lentyn(a)telia.com
År 2016 blir fjärde året vi arrangerar detta som har blivit mycket populärt.
Vi har haft medverkande från många delar av Sverige och även från Norge.
De som önskar bo i tågvagnen torde anmäla sig snarast. Begränsat antal
platser. Vi kör 2R Digitalt. År 2016 hoppas vi att slå rekordet 2015 som var 95 m modul.
Vi har därför bokat stora handbollshallen inför nästa träff.
Ingen publik körning utan bara sköj för oss sjäva. Blandat med enkelt trafikspel o fri körning.
Mer info kommer senare.
Kontaktperson: Lennart T
lentyn(a)telia.com
Re: Inbjudan till Modulträff i Värmland 5-8 Maj 2016
Jag kommer och vill gärna ha plats i sovvagnen!
Hälsningar
Eke
Hälsningar
Eke
.
Senast redigerad av 1 Fredman, redigerad totalt 2015 gånger.
För oss med "husbil" så är det alltid bra om ni kan fixa möjligheter till att duscha inne i idrottshallen (också så inte vaktmästare eller andra stänger av vatten eller värme under helgen...). Dessutom ifall det kan finnas möjligheter till el-anslutningar till bilen utanför hallen så man kan koppla in värmare och kylskåp vid behov.
Slutligen så tycker jag den sociala biten blir roligare om man har ett antal gemensamma måltider (se t ex Timmele 2014 som jag tycker var föredömligt i detta avseende!)
Ju fler "plus i kanten" som man kan pricka av på själva arrangemanget, desto mer lockad kommer iallafall jag att bli att anmäla inför nästa år!
(Sen ska jag bara kolla om det finns fina landsvägar att cykla på runt Kil)

Slutligen så tycker jag den sociala biten blir roligare om man har ett antal gemensamma måltider (se t ex Timmele 2014 som jag tycker var föredömligt i detta avseende!)
Ju fler "plus i kanten" som man kan pricka av på själva arrangemanget, desto mer lockad kommer iallafall jag att bli att anmäla inför nästa år!

En av kval-loppen (egen hastighet, minst 15kmt i snitt) för Paris-Brest-Paris brukar/brukade gå Kil-Torsby-Malung-Sälen-Trysil-Elverum-Kongsvinger-Kil. En trevlig liten runda.fs_toni skrev:För oss med "husbil" så är det alltid bra om ni kan fixa möjligheter till att duscha inne i idrottshallen (också så inte vaktmästare eller andra stänger av vatten eller värme under helgen...). Dessutom ifall det kan finnas möjligheter till el-anslutningar till bilen utanför hallen så man kan koppla in värmare och kylskåp vid behov.
![]()
![]()
Sladd för el tror jag fanns utanför vagnarna... och visst samkväm inuti.
Arne Lindgren (Det fanns redan en Arne L så jag bytte inloggningsnamn)
MMModulare. H0 och H0e.
Bålsta När jurårn började kalla sig stockholms stolthet bytte jag län
MMModulare. H0 och H0e.
- StefanFjällemark
Jag kommer gärna och vill gärna ha plats i sovvagnen.
Det var trevligt förra gången och roligt med gränsöverskridande trafik till Norge. Hoppas det kommer fler norska moduler.
Hälsningar från västkusten.
Det var trevligt förra gången och roligt med gränsöverskridande trafik till Norge. Hoppas det kommer fler norska moduler.
Hälsningar från västkusten.
Hej
Vi är två som gärna kommer och önskar plats i sovvagnen, alltså två sovvagnsplatser önskas.
Lasse och Martin.
Vi är två som gärna kommer och önskar plats i sovvagnen, alltså två sovvagnsplatser önskas.
Lasse och Martin.
Mvh/Lasse
Vagnsta, Dundret mm.
Vagnsta, Dundret mm.
Det var trevligt i fjol, och jag kände mig mycket välkommen som enda upplänning, inte stockholmare.
Jag räknar med att komma igen.
Jag räknar med att komma igen.
Arne Lindgren (Det fanns redan en Arne L så jag bytte inloggningsnamn)
MMModulare. H0 och H0e.
MMModulare. H0 och H0e.
Hejsan.
Kommer det någon officiell anmälningssida?
I alla fall så planerar jag att deltaga med moduler.
Jag sover annorstädes.
MVH Thomas Fredman
Kommer det någon officiell anmälningssida?
I alla fall så planerar jag att deltaga med moduler.
Jag sover annorstädes.
MVH Thomas Fredman
-
Anmälan
Dags att anmäla sig till Kristi Himmelfärdsträffen i Kil i Värmland! Nu både 2R och 3R , skala HO.
Snart är det vår, och den 5–8 maj 2016 har vi vår stora modul-träff i Kil. Läs mer om träffen ovan.
Det blir fjärde året i rad som vi har denna, vår stora modul-träff.
Förra året hade vi över 100 m modul. Vi hoppas att det blir ännu mer i år.
Vi har tillgång till lokalen redan från onsdag 4 maj kl 16.
Plats: Sannerudsskolan i Kil. Samma skola som tidigare.
Sista anmälningsdag med moduler är den 20 mars 2016. Anmäl vilken tid du kommer, om du kommer på torsdag.
Detta kan påverka spårplanen så att de som kommer sent, läggs ytterst. Anmälan på mail, se nedan.
Anmälan med info om modulerna.
Utan moduler går det bra att anmäla sitt deltagande fram till den 20 april 2016.
Ange då om du kommer med tåg att köra eller bara som deltagare. Anmälan på mail.
Nytt:
Eftersom vi i år kommer att hålla till i den stora A-hallen på Sannerudsskolan vill också bjuda
in 3R-moduler! Vi hoppas därmed kunna få till banor med både 2R och 3R. Till 3R saknar vi
dock en körcentral och en körbuss – tips kring det mottages tacksamt. Vore roligt att få med 3R-rallare.
Det är i dagsläget oklart om vi kommer att ha något trafikspel. De som är intresserade av
att hjälpa till med ett sådant får gärna kontakta mig.
Deltagaravgiften är 200 kr för alla dagarna och inkluderar fika, smörgås, litet frukt mm.
För enbart körning betalas 50 kr/dag. All betalning kontant på plats. Svenska kronor.
Vi planerar att ha en gemensam middag(catering och i en del av lokalen) för alla deltagare
på fredag kväll (eller lördag), men får be att återkomma med detaljer. Självkostnad tillkommer för deltagare till detta.
Förhandsanmäl gärna på mail.
Övernattningen i vår förenings sovvagn (skala 1:1) är fullbokad, men vi kan ev. hjälpa till med att förmedla boenden i området.
Vi undersöker även möjligheten till övernattning i lokalen, men det har tidigare inte varit tillåtet.
Kontakta mig med frågor och tips.
Lennart Tynander
Värmlandståg
070 333 8850
Mail: lentyn(a)telia.com
Dags att anmäla sig till Kristi Himmelfärdsträffen i Kil i Värmland! Nu både 2R och 3R , skala HO.
Snart är det vår, och den 5–8 maj 2016 har vi vår stora modul-träff i Kil. Läs mer om träffen ovan.
Det blir fjärde året i rad som vi har denna, vår stora modul-träff.
Förra året hade vi över 100 m modul. Vi hoppas att det blir ännu mer i år.
Vi har tillgång till lokalen redan från onsdag 4 maj kl 16.
Plats: Sannerudsskolan i Kil. Samma skola som tidigare.
Sista anmälningsdag med moduler är den 20 mars 2016. Anmäl vilken tid du kommer, om du kommer på torsdag.
Detta kan påverka spårplanen så att de som kommer sent, läggs ytterst. Anmälan på mail, se nedan.
Anmälan med info om modulerna.
Utan moduler går det bra att anmäla sitt deltagande fram till den 20 april 2016.
Ange då om du kommer med tåg att köra eller bara som deltagare. Anmälan på mail.
Nytt:
Eftersom vi i år kommer att hålla till i den stora A-hallen på Sannerudsskolan vill också bjuda
in 3R-moduler! Vi hoppas därmed kunna få till banor med både 2R och 3R. Till 3R saknar vi
dock en körcentral och en körbuss – tips kring det mottages tacksamt. Vore roligt att få med 3R-rallare.
Det är i dagsläget oklart om vi kommer att ha något trafikspel. De som är intresserade av
att hjälpa till med ett sådant får gärna kontakta mig.
Deltagaravgiften är 200 kr för alla dagarna och inkluderar fika, smörgås, litet frukt mm.
För enbart körning betalas 50 kr/dag. All betalning kontant på plats. Svenska kronor.
Vi planerar att ha en gemensam middag(catering och i en del av lokalen) för alla deltagare
på fredag kväll (eller lördag), men får be att återkomma med detaljer. Självkostnad tillkommer för deltagare till detta.
Förhandsanmäl gärna på mail.
Övernattningen i vår förenings sovvagn (skala 1:1) är fullbokad, men vi kan ev. hjälpa till med att förmedla boenden i området.
Vi undersöker även möjligheten till övernattning i lokalen, men det har tidigare inte varit tillåtet.
Kontakta mig med frågor och tips.
Lennart Tynander
Värmlandståg
070 333 8850
Mail: lentyn(a)telia.com