Preliminär americaN-bana

Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av MickeC »

OlleLindskog skrev:
Om jag får välja mellan publiken och trafikspelet, så väljer jag trafikspelet. Vi har publik i ett par timmar och trafikspel i ett par dagar.....
Jag är helt övertygad att det går att få till en bana som stöder både trafikspelet och duger att visa upp för publik. Jag tror dessutom en publikvänlig bana kan locka fler utövare...
OlleLindskog skrev: Med all respekt, men.... Du säger själv att Crawford har en "fiktiv" interchange. När vi nu har någon som bygger en interchange som verkligen skulle höja trafikspelet så tycker jag att vi borde använda den så. Uppenbarligen har jag fel, så jag håller inne med resten av feedbacken och jobbar på modulerna istället.

/ Olle
Fiktiv är ett begrepp i den betydelsen att det inte sker någon trafik på det korsande spåret, däremot fungerar både ankommande och avgående spår. Den är dessutom försedd med landskap...

Skall vi använde DT (eller CJ) fullt ut går det åt både personer och moduler som vi inte har...
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av MickeC »

Ban och Trafik-avdelningen hade en sammankomst i går.

Vi justerade banan lite med hänsyn till feedback och gemensamma åsikter.

(borttagen)

Inte inritad (än) är Ratata, vändskivan som skall ligga efter gruvan. Dessutom ligger två av mina kurvor och en av Pers rakor i standby för ev nödvändiga korrigeringar.

Från vår sida vill vi gärna att deltagare uppdaterar:
Stationsbeskrivningar både med frakter men även mötesspårslängd och andra trafiktekniska data
Loklista DCC-liggare
Vagnsliggare
Senast redigerad av 2 MickeC, redigerad totalt 2015 gång.
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av kasoe »

Loklista DCC-liggare
Vagnsliggare
För en som inte är med på all administration, var hittar jag detta? Dropbox? (har ännu inte installerat det på datorn... suck...)

Tänkte jag skulle få med något lok och några vagnar från EL till DT, får se om det löser sig... ;)

/Anders
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av MickeC »

kasoe skrev:
Loklista DCC-liggare
Vagnsliggare
För en som inte är med på all administration, var hittar jag detta? Dropbox? (har ännu inte installerat det på datorn... suck...)

Tänkte jag skulle få med något lok och några vagnar från EL till DT, får se om det löser sig... ;)

/Anders
Alldeles rätt, dropbox och vårat fall är det Robert som ser till att du kommer åt våra gemensamma filer.

Det låter som vi kan räkna in dig till något körpass?
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av kasoe »

Tackar för info!

Nej, nu är det väl dags att växa upp och skaffa en egen adress... ;) Tackar för erbjudandet och ska brotta mig in i Dropbox och se om jag kan hitta de filer som behövs. Och loken förstås...

Det där med "körpass"... Jo, det vore kul, ska bara se hur det blir med butiken, Dream-track och butikens öppettider har blivit lite komplicerat, men jag tänkte vara med och köra något pass på både NRE och AmN i år... :)

Till nästa år kanske jag tom har fått till några AmN moduler... ;)

Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av MickeC »

OlleLindskog skrev:N... Nu skulle man i alla fall kunna använda Daniels yard som marshalling yard för kolet om man vill. Då får vi ett uppdrag att ta tomvagnar från yarden och fördela på gruvan och #19 och ta fulla vagnar tillbaka till yarden. Vi behöver en halvmeter enkelspår utanför gruvan för att kunna utnyttja sista rundgångsmöjligheten. Vi kan ta två till ett modulen som sitter innan gruvan eftersom vi ändå inte har nytta av main line på den....

/Olle
Vad bra :), det var åt det hållet vi tänkte...

Vad gäller linjen har jag någon kurvmodul över i dagsläget och då kan vi behålla Main som ev uppställning och ändå utnyttja rundgångsspåret
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av MickeC »

OlleLindskog skrev:
Micke: Har vi 6 eller 8 av Rickards kurvor. Han är väl inte anmäld med moduler så det borde vara de 6 kurvorna vi har inritade idag?

/Olle
Det skall vara 6st av Rickards Kurvor, sen har jag två 800/30-kurvor som inte är utnyttjade (än)
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av MickeC »

OlleLindskog skrev:Precis. Men du pratade o att du hade ett par extra och jag tänkte att det kanske var de två av Rickards kurvor som låg lösa i banuppställningen.

/Olle
Det skall var mina två som ligger där och skräpar ;)
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av kasoe »

Har du adresser bokade (hos Fremo t ex), så för in den i loklistan (överst på sidan).
Nepp, jag är inte längre Fremo-medlem och tänker inom överskådlig framtid inte bli heller så jag får plocka några "fulnummer"... ;)

Jag har nu hittat min Dropbox och tillhörande lösen, jag var redan uppkopplad mot AmN arean. Har också hittat filerna men inte hämtat hem och uppdaterat dom ännu. Jag lägger in de lok jag har, tror det är 4-siffriga adresser på alla mina lok, EL hade bara 4-ställiga loknummer... :) Ska även försöka få in lite vagnar. Vad är finessen med vagnlistan, är det enbart väderbitna vagnar med vagnskort som ska in eller vad är urvalskriteriet? Det var relativt få vagnar i listan...

Nu ska jag bara hitta mina lådor med lok och vagnar och lista ut vilka som är digitala och inte... ;)

Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av MickeC »

kasoe skrev: Vad är finessen med vagnlistan, är det enbart väderbitna vagnar med vagnskort som ska in eller vad är urvalskriteriet? Det var relativt få vagnar i listan...
...
En finess är att slippa dubletter vilket underlättar i trafikspelet. En annan att det lätt går att hitta ev omärkta vagnar som är upphittade. Dessutom går det ju attt leta fram lämpliga vagnar för vissa roller i trafikspelet så bolag och uppdrag stämmer...

För min del är det bara vädrade, märkta vagnar med vagnskort som är med i listan.
Senast redigerad av 1 MickeC, redigerad totalt 2015 gånger.
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Skriv svar

Återgå till "Planering Dreamtrack 2015 (ModulSyd är arrangör)"