Faller car i trafikspel
Postat: 2014-11-02, 09:11
Fcs borde kunna tillföra en del även i ett trafikspel.
Tex så kan man ha en slinga från en fabrik till ett industrispår/godsmagasin.
Kör man bilar med släp så kan man i släpet ha synlig last som kan lastas av och på.
En sådan lastbilslinje kan öka känslan i spelet och klarare visa vad som händer.
En busslinje kan funka så att persontågstrafik måste vänta in anslutning förutsatt att den inte är mer än x antal minuter försenad.
Sätter man då upp busslinjen med automatik så kan det skapa intressanta situationer.
Vi är några stycken som har diskuterat en standard och kommit fram till en lösning där en gemensam väg mellan moduler från olika byggare kan dras i bakkant av modulerna.
Mplay har tagit fram en rak modul som är 20x100 cm.
En start i MMM skulle kunna vara att bygga ut Fcsvägar från stationer med Fcs, tex Almunge och Tibro.
Vägarna kan tex gå från stationerna till en industri eller by längs linjen.
Mvh UB
Tex så kan man ha en slinga från en fabrik till ett industrispår/godsmagasin.
Kör man bilar med släp så kan man i släpet ha synlig last som kan lastas av och på.
En sådan lastbilslinje kan öka känslan i spelet och klarare visa vad som händer.
En busslinje kan funka så att persontågstrafik måste vänta in anslutning förutsatt att den inte är mer än x antal minuter försenad.
Sätter man då upp busslinjen med automatik så kan det skapa intressanta situationer.
Vi är några stycken som har diskuterat en standard och kommit fram till en lösning där en gemensam väg mellan moduler från olika byggare kan dras i bakkant av modulerna.
Mplay har tagit fram en rak modul som är 20x100 cm.
En start i MMM skulle kunna vara att bygga ut Fcsvägar från stationer med Fcs, tex Almunge och Tibro.
Vägarna kan tex gå från stationerna till en industri eller by längs linjen.
Mvh UB