Svenskt Modulforum vs. Svenskt MJ-forum?

Allmäna diskussioner och information
fs_toni

Svenskt Modulforum vs. Svenskt MJ-forum?

Inlägg av fs_toni »

Det börjar bli ganska många inlägg per dag härinne. Kul! Funderar på om inte detta forum så smått är på väg att bli mer livaktigt än Svenskt MJ-forum? Vore inte helt fel tycker jag att vi får bra fart härinne med många kunniga och erfarna modul-rallare som läser och skriver.
Användarvisningsbild
Eke

Re: Svenskt Modulforum vs. Svenskt MJ-forum?

Inlägg av Eke »

Jo, det är sant! Vi kanske skulle göra lite reklam med jämna mellanrum på Svenskt MJ-forum!
Vi skulle kanske starta en tråd där som vi puffar upp då och då, finns nog många där som har intresse och som skulle gilla modulrallande om dom bara fick testa att vara med på någon träff någon gång!
Lite bilder efter träffarna och lite eftersnack typ våra "träffar som varit" trådar även där, skulle vara bra reklam tror jag!
Och innan träffarna lite om förberedelserna för att trigga intresset och viljan att våga komma dit själva! Och så måste det gå fram att man inte behöver ta med sig något annat än sig själv för att komma, många tror nog att man måste ha en egen modul med sig med en gång!
Många inser nog inte heller vilken skillnad det är på dom körningar vi har publikt och dom som vi har för oss själva där det är lugnt och skönt och riktigt socialt! Det är sådant som man måste få folk att förstå!

Mvh. Eke
MikaelHansson
Kontakt:

Inlägg av MikaelHansson »

Vara bara tvungen att posta detta inlägg i denna tråden också, apropå rubriken... :)

Tack för alla som deltagit i vår tävling och marknadsundersökning - 3 dagar kvar!

De som är med och tävlar har just nu en vinstchans på hela 1 på 72. Egentligen mycket större om man är duktig på att uppskatta modulens vikt.
Jämför med Triss där man har en vinstchans på 1 på 12.100 vid motsvarande vinstvärde… :)

Med glimten i ögat kan man säga att på köpet har vi också fått en indikation på i vilket forum det är flest “aktiva medlemmar”. Så stå upp för era forumfärger!!! :)
Bilagor
Screen Shot 2014-10-17 at 09.32.05.png
Screen Shot 2014-10-17 at 09.32.05.png (47.93 KiB) Visad 5673 gånger
fs_toni

Inlägg av fs_toni »

Tja, med tanke på att moduler är en nisch inom MJ medan Svenskt MJ-forum vänder sig till alla, så är det ganska bra att det är hälften så stor aktivitet här. Ska jag gå till mig själv så började jag för två år sen där men numera är nästan allt jag har tid att kolla/skriva här. När man väl hittar moduler så är det mer matnyttigt här eftersom det är just mer nischat mot moduler.
MikaelHansson
Kontakt:

Inlägg av MikaelHansson »

Så sant... :)
Qrt

Inlägg av Qrt »

Men vi kanske ska tacka Mikael för att han gör reklam för oss i andra fora. ;) /Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"