Öppna länkar i nytt fönster/flik?

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
MikaelB
Kontakt:

Öppna länkar i nytt fönster/flik?

Inlägg av MikaelB »

Hejsan!

När jag klickar på en länk t.ex för att titta på ett youtubeklipp så öppnas länken i samma fönster som forumet. Finns det möjlighet att ändra detta i någon inställning så länkar öppnas i egna fönster eller flikar?
Användarvisningsbild
jhjelm

Re: Öppna länkar i nytt fönster/flik?

Inlägg av jhjelm »

Hej,

Det här får vi undersöka.

Jag brukar alltid högerklicka och välja öppna i ny flik så jag har inte tänkt på det.

MVH Jonas
JanB

Inlägg av JanB »

Borde finnas en inställning i webbläsaren. Jag har ställt in min Firefox på det viset men eftersom jag nu sitter på jobbet med explorer så kan jag inte kolla hur och var inställningen fanns. Som sagt, borde finnas en inställning i webbläsaren.
Normalspår BJ
Smalspår Uddevalla-Lelångenbanan
http://www.lelangenbanan.se/
Användarvisningsbild
MikaelB
Kontakt:

Inlägg av MikaelB »

JanB skrev:Borde finnas en inställning i webbläsaren. Jag har ställt in min Firefox på det viset men eftersom jag nu sitter på jobbet med explorer så kan jag inte kolla hur och var inställningen fanns. Som sagt, borde finnas en inställning i webbläsaren.
Kan vara jag som bara inte hittar inställningen (har kollat igenom Safari, den läsar jag använder). Sidor på andra forum / hemsidor får jag upp i nya fönster. På min egen hemsida har jag gjort en globalinställning med hur länkar ska öppnas. Det är dock en sida genom wordpress och inte ett helt php forum :oops:

Mvh
Mikael
Användarvisningsbild
Bengt Samuelsson
Kontakt:

Inlägg av Bengt Samuelsson »

Det borde vara något för Daniel att titta på
Så här funkar det i hemsidan <a href="adress till filen.html" target="målfönster" /> när en länk ska öppnas i ett nytt fönster/flik.
Medlem #20 har också en hemsida med lite av varje.
Användarvisningsbild
jhjelm

Inlägg av jhjelm »

Jag har tittat på hur man ska göra för att lösa problemet i forumkoden men jag kan forumet för dåligt så Daniel får fortsätta.

MVH Jonas
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"