Timmele 2014 - AmN Trafikspel

Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Timmele 2014 - AmN Trafikspel

Inlägg av kasoe »

Behövs tankvagnar har jag ganska gott om det, kanske inte till Timmele men hör av er det behövs, en av mina favoritvagnar...

/Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Timmele 2014 - AmN Trafikspel

Inlägg av MickeC »

Sådär!

Då var träffen genomförd...

För det första ett tack till planerarna Robert och Rikard, jag tycker planering och förberedelserna var väl genomförda.

Dessutom var det trevligt med uppslutningen med nya och gamla, kort och långväga deltagare. Min uppfattning är att även gästerna som provade på för första gånge fick en positiv upplevelse och säkert vill komma tillbaka.

Övriga synpunkter tänkte jag ta i en ny tråd, inte vad inte gjorde nu ut vad vi kan göra i framtiden...
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
Drakir
Inlägg: 184
Blev medlem: 2012-05-09, 02:14
Ort: Karlskrona

Re: Timmele 2014 - AmN Trafikspel

Inlägg av Drakir »

Hej alla AmN

Tack för en mycket bra träff och ett stort tack till dig Robert
som fick ihop detta spel. Jag ser nu att jag borde anmält mina tankvagnar.
Men det gick ju bra trots allt. Skall se till att dom är viktade och inte "vaggar"
lika mycket som dom gör.

Till sist vill jag bara försäkra mig om Robert om att det var två tummar från
Rasmus & Rikard som du såg när vi körde förbi. (Så att du inte tror det var något annat finger :D )

/mvh Rikard
Användarvisningsbild
JohnLeijonhufvud
Inlägg: 124
Blev medlem: 2013-03-19, 00:43
Ort: Huddinge

Re: Timmele 2014 - AmN Trafikspel

Inlägg av JohnLeijonhufvud »

Hej alla och stort tack för att jag fick vara med i år igen!

Jag är fortfarande besviken på mig själv att Lillehamn slutade fungera mitt under spelet. Jag hade förbättrat en kabel drygt en vecka före Timmele för att snabba upp uppställning och det verkar som att det blivit en halvkortis och halvglapp någonstans där som gjorde att signalen dels blev "smutsig" så att växlarna växlade lite felaktigt, men också så att 16 V växelström kom in på datapinnen vilken stekte den första seriemottagarkretsen. Därför blev alla växlar helt döda.

Jag _hade_ testkört rätt mycket hemma men felet inträffade väl inte förrän jag började montera ner och frakta modulerna.

Även om jag pajade spelet med min fadäs så måste jag i alla fall tacka för bra samarbete när vi satte ihop spelet före träffen. Det blev mycket givande och tagande på vägen och jag tror att det hade blivit bra i hamnen om vi kunde ha fortsatt (men högkonjunktur hade kanske varit att ta i :-).

Jag har ägnat några kvällar åt felsökande och precis hela lördagen idag till att reparera det som var trasigt. Jag var tvungen att ta lös alla växelstyrningskort och mäta upp dem vid sidan av banan och byta felaktiga komponenter.

En positiv effekt av detta obehag är att jag äntligen fick tummen ur och köpte mig ett portabelt oscilloskop/logikanalysator (MiniDSO Quad) som har varit oumbärligt i mitt felsökande. Den apparaten kommer definitivt åka med på kommande träffar tillsammans med multimetern.

Nu dags för en whiskey för att fira. Fort, innan nåt annat går sönder!
/ John Leijonhufvud

===========================0
Nre: Lillehamn, Svarta Passet, Leksaksfabriken, Lövdahlen
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Timmele 2014 - AmN Trafikspel

Inlägg av daniel »

JohnLeijonhufvud skrev:En positiv effekt av detta obehag är att jag äntligen fick tummen ur och köpte mig ett portabelt oscilloskop/logikanalysator (MiniDSO Quad) som har varit oumbärligt i mitt felsökande. Den apparaten kommer definitivt åka med på kommande träffar tillsammans med multimetern.
Skapa gärna en ny tråd på elavdelningen på forumet där du berättar mer om prylen, var man köper den och vad den kostar. Det kan vara fler som kan vara intresserade av den, bl a undertecknad.

Med vänlig hälsning
Daniel
Skriv svar

Återgå till "Planering Timmele 2014 (ModulSyd är arrangör)"