INTERMODALTÅG(godståg å tidtabell m containrar, vxlflak etc)
Re: INTERMODALTÅG(godståg å tidtabell m containrar, vxlflak
Hej Lars
Är det sådana här du menar ?
http://www.digitalzentrale.de/detail.ph ... &itemgr=48
Det finns massor med bilder på slutsignaler att hitta, förstås.
Mina fynd redovisar jag i en ny tråd :Slutsignalskivor
/Curt
Är det sådana här du menar ?
http://www.digitalzentrale.de/detail.ph ... &itemgr=48
Det finns massor med bilder på slutsignaler att hitta, förstås.
Mina fynd redovisar jag i en ny tråd :Slutsignalskivor
/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Re: INTERMODALTÅG(godståg å tidtabell m containrar, vxlflak
Ja, något åt det hållet. Har sett flera olika varianter användas.
Ganska användbara då de inte sitter fast på ett visst fordon.
/Lars
Ganska användbara då de inte sitter fast på ett visst fordon.
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
Re: INTERMODALTÅG(godståg å tidtabell m containrar, vxlflak etc)
Den som gillar sära skrivníngar accepterar goggles förslag till alternativ sökning <Intermodal tåg> och hittar andra intressanta sidor, exempelvis GreenCargos intermodala tidtabell för Sverige och Norge
/Curt
/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Re: INTERMODALTÅG(godståg å tidtabell m containrar, vxlflak etc)
Fast så himla nytt är inte intermodal trafik, genombrottet kom på 1970-talet. Intermodal trafik ökade på 70- och 80-talet, sedan dess har andelen av den totala godstrafiken legat still (åtminstone fram till 2006, uppgifterna kommer från jubileumsboken).
FREMO H0-RE, svensk epok IIIb samt Proto 87 Svensk epok II, UWHJ och Inlandsbanan
Re: INTERMODALTÅG(godståg å tidtabell m containrar, vxlflak etc)
Vilken jubileumsbok ?
/Curt
/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Re: INTERMODALTÅG(godståg å tidtabell m containrar, vxlflak etc)
Projektet Gt42484 är nu avvecklat.
Tåget var ihopsatt för att visas för andra och för allmänheten.
Men i de sammanhang där jag kör modelltåg fanns och finns det inget större intresse för att se tåget rulla, det ansågs allmänt bara vara för långt, för modernt och i vägen.
Om det inte kan rulla och visas upp så har det inget existensberättigande mer hos mig.
Så jag har sålt det.
/Curt
Tåget var ihopsatt för att visas för andra och för allmänheten.
Men i de sammanhang där jag kör modelltåg fanns och finns det inget större intresse för att se tåget rulla, det ansågs allmänt bara vara för långt, för modernt och i vägen.
Om det inte kan rulla och visas upp så har det inget existensberättigande mer hos mig.
Så jag har sålt det.
/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Re: INTERMODALTÅG(godståg å tidtabell m containrar, vxlflak etc)
Tråkigt att det bara är gamla och korta tåg som uppskattas av den stora massan.
Själv gillar jag modernt och långa tåg, > 4 m
/Lars
Själv gillar jag modernt och långa tåg, > 4 m
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
Re: INTERMODALTÅG(godståg å tidtabell m containrar, vxlflak etc)
Jag gillar moderna tåg.
Att långa tåg inte helt uppskattas beror nog mest på att stationerna är för korta och att linjerna mellan stationerna ofta är korta. Tåg som är längre än hinderfritt spår på de flesta stationer ställer till med svårigheter.
På americaN kör vi många långa tåg, men där har vi fördelen med en mindre skala. En del av våra stationer har lika långa mötesspår som H0, fast med hälften så stora tåg. Och när man har plats till långa tåg på stationerna så blir det roligt med långa tåg.
Att långa tåg inte helt uppskattas beror nog mest på att stationerna är för korta och att linjerna mellan stationerna ofta är korta. Tåg som är längre än hinderfritt spår på de flesta stationer ställer till med svårigheter.
På americaN kör vi många långa tåg, men där har vi fördelen med en mindre skala. En del av våra stationer har lika långa mötesspår som H0, fast med hälften så stora tåg. Och när man har plats till långa tåg på stationerna så blir det roligt med långa tåg.
- IngvarÖsterberg
- Inlägg: 357
- Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
- Ort: Partille
Re: INTERMODALTÅG(godståg å tidtabell m containrar, vxlflak etc)
Hej Curt.
Ett skalenligt 600 meters container-/trailertåg blir i Ho-skala c:a 7 meter långt.
Det tåget får inte plats på någon träff, skulle jag tro, men mitt 3-meters får oftast plats.
Håller i övrigt med Lars och Daniel ovan.
Hälsar Ingvar.
Ett skalenligt 600 meters container-/trailertåg blir i Ho-skala c:a 7 meter långt.
Det tåget får inte plats på någon träff, skulle jag tro, men mitt 3-meters får oftast plats.
Håller i övrigt med Lars och Daniel ovan.
Hälsar Ingvar.