Innovatum 2014, 15 november

Bilder och text från träffar som varit
ThomasBergsten

Innovatum 2014, 15 november

Inlägg av ThomasBergsten »

Hej på er.

Hoppas midsommarfirandet varit bra och längtan till semestern är stor, då kommer jag med en propå om Modelltågsmässan i Trollhättan den 15/11 2014.
Starten på denna tråd hamnade under träffar som varit när det flyttades runt och jag har inte hunnit att skapa en ny tråd förrän nu ;)

Sience Center på Innovatum öppnar upp lite yta till och hoppas att kunna vidareutveckla mässan lite mer.
Vi kommer att ha tillgång till samma yta som förra året för H0 bana, 9 x 18 m så vi får se vad vi kan åstadkomma detta år beroende på intresse för deltagande.
Det som har öppnats upp är en yta på 5 x 8 m som skulle kunna utnyttjas till en N eller H03R bana om intresse finnes.
I samband med den finns även möjligheten att arrangera workshopar av olika slag, men här måste jag hänvisa till att prata med Ulrika på Science Center Innovatum för att prata vidare.
Detsamma gäller även de som vill ställa ut och agera säljare.

Det har varit publikrekord de senaste 4 åren och förra året var det över 1700 besökare och vi kan hoppas på en ökning även detta år.

Vi får tillgång till lokalen vid lunch fredagen den 14:e för att starta byggnationen för att sedan avsluta runt 14 tiden den 16:e för att riva och plocka undan.
Eftersom det är en öppen tillställning med ett stort antal besökare så är fokus på rullande tåg mellan kl 10 - 16 under lördagen den 15:e. Därefter kan vi arrangera en gemensam middag som vi gjorde 2013, med Mongolisk buffe.
Boende hänvisas bäst till vandrarhemmet i Trollhättan, var dock ute i god tid för det brukar finnas en julmarknad på Kobergs Slott som arrangeras samtidigt.

Efter att ha fått lite erfarenhet från förra året behöver jag inte vara ute i lika god tid som förra året, men det börjar bli dags att anmäla sig till träffen med eller utan moduler.
Framförallt till H02R banan, men finns det intresse för att delta med en H03R eller N bana så tar jag gärna emot den infon.

Anmäl er gärna i denna tråd eller skicka mig ett PM.
Anmälan med moduler vill jag gärna ha senast i mitten av augusti för att hinna med och planera upp något passande.
Anmälan utan moduler vill jag gärna ha senast i slutet av september.
Anmälan eller intresse för annan skala eller rälssystem vill jag ha så snart som möjligt för att se om det går att få ihop något.

Å andra sidan tar jag gärna emot anmälningar så snart som möjligt :D

Sammanställer deltagare och moduler i tråden allt eftersom.

Har jag glömt någon information eller om det finns andra funderingar, så tar jag tacksamt emot dem.
Hoppas på att vi kan visa upp något nytt och spännande för publiken och själva få en intressant träff.

Ha det gott därute.
Thomas Bergsten
Användarvisningsbild
LLJ

Re: Innovatum 2014, 15 november

Inlägg av LLJ »

Kommer ni att använda "Eke-bussen" som handtagsbus så att alla kan vara med eller är det XPressNet som gäller?

/Lars
ThomasBergsten

Hejsan,

Vi kan ha som ambition att gå över till "Eke-bussen", ska ta upp detta som en diskussion internt och återkomma.
Förra året prövade vi på med en z21 (Eke inblandad) så det är inte en omöjlighet. Normalt så har vi använt det tidigare Roco systemet.

mvh
Thomas
Användarvisningsbild
Eke

Inlägg av Eke »

Kommer!

Mvh. Eke
ThomasBergsten

Efter ett "sommarlov" utan dator är det dags att starta upp igen.

På frågan om "Eke-buss" vid körningen så ser den ut som med ja besvarad. Kul att få testa!

Med det får jag ställa frågan om önskan om deltagande med eller utan moduler på Modelltågsmässan iTrollhättan igen.

Ha det gott i värmen så länge.

mvh
Thomas
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Kommer, men funderar lita över vilka tåg som skall få följa med.
/Ingvar
ThomasBergsten

Hej på er,

En snabb sammanfattning av deltagare såhär långt. Uppdaterat den 12/10

Thomas Bergsten Moduler
Karola Bergsten ev Modul
Claes Sjunnesson Moduler
Kaj Sjunnesson Moduler
Ralf Darljung Modul?
Jesper Moduler
Rickard95 Moduler
Magnus Moduler
Eke
Ingvar Österberg
Jonas Hjelm Moduler
Berndt Österberg
Staffan Wiman (med reservation, återkom så snart du vet)
Lars N Vagnsta stationsmodul
Martin
Jan Björk Moduler
Marie
Mikael Hansson Moduler
Ulf Lindeberg Modul
Mathias Malmgren Modul?
Curt-Ove Svensson
Aurel
Lennart Tynander
Amders S

Möjlighet att anmäla sig fram till mitten av september! Vi lägger en banlayout under första delen av oktober.
Ha det gott så länge.

//Thomas
Senast redigerad av 6 ThomasBergsten, redigerad totalt 2014 gång.
Användarvisningsbild
jhjelm

Inlägg av jhjelm »

Jag ska med också. :)

Med vänlig hälsning, Jonas
Användarvisningsbild
BerndtÖsterberg

Inlägg av BerndtÖsterberg »

Hej!

Jag kommer också, på lördagen och hjälper till med att hålla tågen rullande.

Berndt Österberg
StaffanWiman

Inlägg av StaffanWiman »

Jag vill gärna komma också men det är så mycket osäkerhet just nu, så jag kan inte säga bestämt ännu.

Staffan
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"