Hoppas midsommarfirandet varit bra och längtan till semestern är stor, då kommer jag med en propå om Modelltågsmässan i Trollhättan den 15/11 2014.
Starten på denna tråd hamnade under träffar som varit när det flyttades runt och jag har inte hunnit att skapa en ny tråd förrän nu

Sience Center på Innovatum öppnar upp lite yta till och hoppas att kunna vidareutveckla mässan lite mer.
Vi kommer att ha tillgång till samma yta som förra året för H0 bana, 9 x 18 m så vi får se vad vi kan åstadkomma detta år beroende på intresse för deltagande.
Det som har öppnats upp är en yta på 5 x 8 m som skulle kunna utnyttjas till en N eller H03R bana om intresse finnes.
I samband med den finns även möjligheten att arrangera workshopar av olika slag, men här måste jag hänvisa till att prata med Ulrika på Science Center Innovatum för att prata vidare.
Detsamma gäller även de som vill ställa ut och agera säljare.
Det har varit publikrekord de senaste 4 åren och förra året var det över 1700 besökare och vi kan hoppas på en ökning även detta år.
Vi får tillgång till lokalen vid lunch fredagen den 14:e för att starta byggnationen för att sedan avsluta runt 14 tiden den 16:e för att riva och plocka undan.
Eftersom det är en öppen tillställning med ett stort antal besökare så är fokus på rullande tåg mellan kl 10 - 16 under lördagen den 15:e. Därefter kan vi arrangera en gemensam middag som vi gjorde 2013, med Mongolisk buffe.
Boende hänvisas bäst till vandrarhemmet i Trollhättan, var dock ute i god tid för det brukar finnas en julmarknad på Kobergs Slott som arrangeras samtidigt.
Efter att ha fått lite erfarenhet från förra året behöver jag inte vara ute i lika god tid som förra året, men det börjar bli dags att anmäla sig till träffen med eller utan moduler.
Framförallt till H02R banan, men finns det intresse för att delta med en H03R eller N bana så tar jag gärna emot den infon.
Anmäl er gärna i denna tråd eller skicka mig ett PM.
Anmälan med moduler vill jag gärna ha senast i mitten av augusti för att hinna med och planera upp något passande.
Anmälan utan moduler vill jag gärna ha senast i slutet av september.
Anmälan eller intresse för annan skala eller rälssystem vill jag ha så snart som möjligt för att se om det går att få ihop något.
Å andra sidan tar jag gärna emot anmälningar så snart som möjligt

Sammanställer deltagare och moduler i tråden allt eftersom.
Har jag glömt någon information eller om det finns andra funderingar, så tar jag tacksamt emot dem.
Hoppas på att vi kan visa upp något nytt och spännande för publiken och själva få en intressant träff.
Ha det gott därute.
Thomas Bergsten