SÄLJES ??
- FreddePettersson
- Kontakt:
SÄLJES ??
Hej forumet
Vad ska jag lägga säljes på forumet, ej företagsannonser -utan modulförsäljning?
/Fredde
Vad ska jag lägga säljes på forumet, ej företagsannonser -utan modulförsäljning?
/Fredde
Medlem i Värnamo Modelljärnvägsförening
Medlem i FREMO
Medlem i ModulSyd
Bygger modelljärnväg i modulform:
Byggtrådar:
Kristineberg Lastplats område
Endlösa Tråd & Metall - en slutmodul
Kristineberg Västra
Medlem i FREMO
Medlem i ModulSyd
Bygger modelljärnväg i modulform:
Byggtrådar:
Kristineberg Lastplats område
Endlösa Tråd & Metall - en slutmodul
Kristineberg Västra
-
-
Re: SÄLJES ??
Jag tycker en egen avdelning låter som en bra idé. Jag tycker den endast ska vara synlig för forumets medlemmar och endast få användas för medlemmars privata försäljning.
/Erik
/Erik
Och i så fall helst inte tillåta länkningar till auktioner på Tradera, E-bay eller annonser på blocket...
Antingen "sälja" (privat) inom modulgruppen eller inget...
Detta har varit uppe förr, då sades det att "säljesannonsering", privat och då uppskattat till att vara i ringa omfattning görs under "allmänt". Det skulle vi kunna hantera har jag för mig var slutsatsen då. Men idag är vi många och en egen avdelning för "köp och sälj moduler" känns som en bra ide. Jag förutsätter att den i så fall kommer vara synlig BÅDE för MMM och ModulSyd medlemmar så det inte blir två separata säljes...?
Hälsar,
Anders Ö
Antingen "sälja" (privat) inom modulgruppen eller inget...
Detta har varit uppe förr, då sades det att "säljesannonsering", privat och då uppskattat till att vara i ringa omfattning görs under "allmänt". Det skulle vi kunna hantera har jag för mig var slutsatsen då. Men idag är vi många och en egen avdelning för "köp och sälj moduler" känns som en bra ide. Jag förutsätter att den i så fall kommer vara synlig BÅDE för MMM och ModulSyd medlemmar så det inte blir två separata säljes...?
Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Tydliga regler vad som gäller samt synligt för både MMM och Modul Syd.
/Lars
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
Kan man tänka sig att man ändrar trådens namn till SÅLD + vad den hette innan, när varan säljs och att man (adm
) flyttar den till ett annat forum för genomförda affärer. Då får vi en loggning på vad som faktiskt säljs och prisidéer som stöd till andra köpare/säljare.

Arne Lindgren (Det fanns redan en Arne L så jag bytte inloggningsnamn)
MMModulare. H0 och H0e.
Bålsta När jurårn började kalla sig stockholms stolthet bytte jag län
MMModulare. H0 och H0e.
Man får nog en rätt bra överblick över vad som säljs bara genom att följa Säljes-tråden. Men blir det mycket annonser, eller om medlemmarna vill att annonserna spara, så kan vi ta upp det senare.
Med vänlig hälsning
Daniel
Med vänlig hälsning
Daniel
Om sålda trådar ska tas bort försvinner överblicken. Och att dom skulle bort är ju en regel som nog är bra.daniel skrev:Man får nog en rätt bra överblick över vad som säljs bara genom att följa Säljes-tråden. Men blir det mycket annonser, eller om medlemmarna vill att annonserna spara, så kan vi ta upp det senare.
Med vänlig hälsning
Daniel
Och det är egentligen bara säljare som är intresserade av vad som sålts, för att matcha pris mot desperationsnivå.

Men om man sparar överblicken i ett annat forum så är det bara presumtiva säljare som är intresserade att läsa, och ingen blir störd.
MMModulare. H0 och H0e.
MMModulare. H0 och H0e.
Det jag menade är att jag tror att det nog blir ganska få säljes-annonser och följer man tråden så ser man ju lite vad som säljs. Och administratörerna på forumet har fullt upp ändå med saker som är viktigare.
Med vänlig hälsning
Daniel
Med vänlig hälsning
Daniel
Helt OK, om trådarna får ligga kvar trots att det är sålt. Blir det ett problem så.. Kan man ge nån admrättighet på bara två forum kan jag åta mig att flytta sålda trådar till sparatråden.daniel skrev:Det jag menade är att jag tror att det nog blir ganska få säljes-annonser och följer man tråden så ser man ju lite vad som säljs. Och administratörerna på forumet har fullt upp ändå med saker som är viktigare.
Med vänlig hälsning
Daniel
Säljes är en kul idé annars, funderar på om jag har nåt att lägga ut..

/Arne Li
MMModulare. H0 och H0e.
MMModulare. H0 och H0e.