Nä, jag tänker nog ungefär som du beskriver, En "beltline" som lämnar och hämtar tiotalet vagnar per dygn är vad jag ser framför mig.
Min plan stämmer väl med det du beskriver, inget stort, men en OK destination till 10-talet vagnar.
Det är vad jag vill, och troligen tänker göra.
Anledningen att ta upp det i denna tråden är precis det som hänt nu, att ni som är vana att planera trafikspel kan kasta in lite ideer som gör modulen användbar på ett bra sätt i ett modulbana. Om ett dubbelspår neråt höger ökar flexibiliteten, då är det bäst att få det på plats direkt så man slipper stå där och känna att "jag borde ha... x, y eller z".
Tack för all input, nu har jag nog koll på vägen framåt! Ska bara skaffa lite korkbanvall, fixa växelfrågan och sen lägga spår...
Tack så långt! Jag ser spårplanen som beslutad nu! Dags att gå vidare med nästa steg, börja bygga!

OK, jag ska bläddra fram bilderna jag har i skallen så jag kan döpa modulen också...
/Anders
ltper skrev: ↑2022-08-26, 18:43
Man måste inte tänka stort!
Långa manifest på 30-40 vagnar varav 20 lämnas av vid Interchangen varje gång.
Är det yttrerligare en Corleone du vill ha Anders?
Jag önskar att du vill hålla kvar idén om det lilla bolaget som får/lämnar kanske 5-10 vagnar per trafikdygn. En liten station åt ena hållet och kanske en liten stagingyard åt det andra hållet. Enkel trafik på landsbygden i EL-land.
Det var iallafall vad två koffeinstinna västgötar i en paradvåning i en liten håla på ”slätta” spånade fram någon gång i Interchangens grumliga och ombytliga historia.
Med tumstock,linjal,maskeringstejp,märkpennor och moduler skissades på spårplaner och trafiken mellan det stora bolaget och det lilla bolaget. Det var/är det lilla bolaget som var/är det intressanta.
Det är den trafiken jag skulle vilja göra, men det får någen annan plocka upp eftersom jag inte kommer att göra några trafikspel mer.
Så frågan är vad vill du Anders med din Interchange?
//per-olov