Dream-track 2013
Re: Dream-track 2013
Tack för upplysningen. Ska fixa det omgående.
Med vänlig hälsning, Jonas
Med vänlig hälsning, Jonas
-
Re: Dream-track 2013 Trafikspel
Hej vänner!
Önskar få ta del av stationsdatabladen på resp trafikplats/station/industri som är med på DT-13-banan.
Vi som ska planera trafiken behöver stationsdatabladen för att få ett hum om hur mycket gods som rör sig på banan och därmed även kunna dimensionera trafiken efter detta.
Maila gärna bladen till undertecknad
urbanjohansson(kanelbulle)netscape.net
Önskar få ta del av stationsdatabladen på resp trafikplats/station/industri som är med på DT-13-banan.
Vi som ska planera trafiken behöver stationsdatabladen för att få ett hum om hur mycket gods som rör sig på banan och därmed även kunna dimensionera trafiken efter detta.
Maila gärna bladen till undertecknad
urbanjohansson(kanelbulle)netscape.net
Urban "Södra Station" Johansson
Notera att nu på fredag så går anmälningstiden ut för övernattning till Dream-track.
Anmäl alla som ska sova över via anmälningsfoprmuläret: http://mjtrafik.se/dreamtrack/
Det börjar dra ihop sig...
Hälsar,
Anders Ö
Anmäl alla som ska sova över via anmälningsfoprmuläret: http://mjtrafik.se/dreamtrack/
Det börjar dra ihop sig...
Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
-
När och hur ska det betalas. Jag har för mig att hela "paketet" (deltagaravgift, övernattning, måltider) betalades på en gång.
Staffan
Staffan
-
Hej.
På fredagen kommer vi ha lite information om framtiden. Anders kommer inte driva D-T vidare, och Daniel har lite för mycket att göra, och därför vill han trappa ner sitt engagemang i hemsidan. På grund av detta framkom förslag att bilda förening av Modulsyd, med huvudsyfte att driva D-T och hemsidan. En grupp med Jonas, Anders, Fredde, Daniel, Olle, Anders S, och Robert har spånat lite kring detta, och tagit fram ett förslag som kommer att presenteras. Vi försöker att ha denna information efter maten, så runt 21.00 skulle jag tro. Vi hoppas naturligtvis att alla kan närvara, även om en del planerar att åka hem över natten. Eventuella frågor kan skickas via PM till antingen Jonas eller undertecknad, så tar vi upp dessa på mötet.
Väl mött.
Per Johansson.
På fredagen kommer vi ha lite information om framtiden. Anders kommer inte driva D-T vidare, och Daniel har lite för mycket att göra, och därför vill han trappa ner sitt engagemang i hemsidan. På grund av detta framkom förslag att bilda förening av Modulsyd, med huvudsyfte att driva D-T och hemsidan. En grupp med Jonas, Anders, Fredde, Daniel, Olle, Anders S, och Robert har spånat lite kring detta, och tagit fram ett förslag som kommer att presenteras. Vi försöker att ha denna information efter maten, så runt 21.00 skulle jag tro. Vi hoppas naturligtvis att alla kan närvara, även om en del planerar att åka hem över natten. Eventuella frågor kan skickas via PM till antingen Jonas eller undertecknad, så tar vi upp dessa på mötet.
Väl mött.

Per Johansson.
Medlem i Fremo.
Kör AmericaN.
Kör AmericaN.
Hej, vi väntar ut de sista anmälningarna för mat och husrum. Nu på fredag är det sista dagen för att lämna in anmälningarna och därefter kommer vi skicka ut information om betalningen.När och hur ska det betalas. Jag har för mig att hela "paketet" (deltagaravgift, övernattning, måltider) betalades på en gång.
Håll ut den kommer om ca 1-2 veckor!
Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Halloj Modulvänner!
Tänkte göra en elplanering på banan och är lite nyfiken på hur många boostrar som kan tänkas dyka upp!
Jag vet ju om vad en del av oss kan tänkas ta med sig men ni får gärna skriva in här vad ni har! Uttagspaneler/LN-boxar kan också vara intressant att få lite pejl på!
Mvh. eder elpulare Peter
Tänkte göra en elplanering på banan och är lite nyfiken på hur många boostrar som kan tänkas dyka upp!
Jag vet ju om vad en del av oss kan tänkas ta med sig men ni får gärna skriva in här vad ni har! Uttagspaneler/LN-boxar kan också vara intressant att få lite pejl på!
Mvh. eder elpulare Peter
Alla boostrar som genererar Rail-COM måste ha det avstängt.
Tar med 2 LN-boxar och 7st 3m längder med kabel.
/Lars
Tar med 2 LN-boxar och 7st 3m längder med kabel.
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
- FreddePettersson
- Kontakt:
Klockor och Telefoni
KLOCKOR
För att allt ska funka ( vi har lite problem med drifsäkerheten på vårt drivkort för analoga klocklor) har jag/vi beslutat att bara använda Digitala klockor ( dvs bärbara datorer med en lite mjukvara i , länkade via trådlöst nätverk)
Har ni bärbara datorer får ni gärna ta med dessa om det inte är förstort besvär , mjukvaran kan köras via ett USB minne
Vi behöver ca 3 datorer som kan finns på plats hela helgen
Även smarta mobiltelefoner ( ej Iphones) kan köra Appen MRClock ( finns att ladda hem) för den som vill ha en stationsklocka.
TELEFONI
Telefoner samt inkoppling via en RUT -Box
Det brukar vara lite dåligt med dessa boxar, skulle uppskatta om ni som har stora stationer kunde stå med detta själva ( vi har 2 st att låna ut som tillhör växeln.
25 poliga DSUB kablar 2 st a`5 - 10 meter
( VMJF kommer lägga en sambeställning på onsdag nästa vecka. Det går bara att skicka ett mejl till mig så kan jag beställa RUT -Boxar, LN -boxar mm från H0-fine. http://www.h0fine.de , skicka epost till fredde.p[alfabulle]telia.com om ni vill ha med något i sambställningen)
Betalning via Swish eller bankonto eller cash på DT-13
Leverans DT-13
Mvh
Fredrik
Televerket DT-13
KLOCKOR
För att allt ska funka ( vi har lite problem med drifsäkerheten på vårt drivkort för analoga klocklor) har jag/vi beslutat att bara använda Digitala klockor ( dvs bärbara datorer med en lite mjukvara i , länkade via trådlöst nätverk)
Har ni bärbara datorer får ni gärna ta med dessa om det inte är förstort besvär , mjukvaran kan köras via ett USB minne
Vi behöver ca 3 datorer som kan finns på plats hela helgen
Även smarta mobiltelefoner ( ej Iphones) kan köra Appen MRClock ( finns att ladda hem) för den som vill ha en stationsklocka.
TELEFONI
Telefoner samt inkoppling via en RUT -Box
Det brukar vara lite dåligt med dessa boxar, skulle uppskatta om ni som har stora stationer kunde stå med detta själva ( vi har 2 st att låna ut som tillhör växeln.
25 poliga DSUB kablar 2 st a`5 - 10 meter
( VMJF kommer lägga en sambeställning på onsdag nästa vecka. Det går bara att skicka ett mejl till mig så kan jag beställa RUT -Boxar, LN -boxar mm från H0-fine. http://www.h0fine.de , skicka epost till fredde.p[alfabulle]telia.com om ni vill ha med något i sambställningen)
Betalning via Swish eller bankonto eller cash på DT-13
Leverans DT-13
Mvh
Fredrik
Televerket DT-13
Medlem i Värnamo Modelljärnvägsförening
Medlem i FREMO
Medlem i ModulSyd
Bygger modelljärnväg i modulform:
Byggtrådar:
Kristineberg Lastplats område
Endlösa Tråd & Metall - en slutmodul