Sida 4 av 7

Re: Norrköping 2013

Postat: 2012-12-20, 13:16
av StaffanWiman
Kul, då ska jag försöka snygga till dem med lite "landskap" också, men det får bli efter Värnamo.

Staffan

Re: Norrköping 2013

Postat: 2013-01-07, 21:52
av StaffanWiman
Jag har fått förhinder och kan inte komma förrän sent på fredag eftermiddag den 25:e januari eller på lördagmorgonen. Om mina moduler är viktiga för att få till banan, kan jag försöka lämna dem i förväg på något sätt.

Staffan

Re: Norrköping 2013

Postat: 2013-01-08, 16:28
av TobiasHamström
Hej

Jag kommer, utan moduler, men godsvagnar om så behövs. Jag bor i Norrköping och behöver alltså ingen bädd. Jag kommer till muséet direkt efter att jag slutat skolan, ca kl. 14:35

Re: Norrköping 2013

Postat: 2013-01-08, 22:54
av ThomasPettersson
Jag har fått förhinder och kan inte komma förrän sent på fredag eftermiddag den 25:e januari eller på lördagmorgonen. Om mina moduler är viktiga för att få till banan, kan jag försöka lämna dem i förväg på något sätt.

Staffan

Jag kan ersätta dina modeler med andra moduler

/Thomas

Re: Norrköping 2013

Postat: 2013-01-08, 23:42
av StaffanWiman
ThomasPettersson skrev:
Jag har fått förhinder och kan inte komma förrän sent på fredag eftermiddag den 25:e januari eller på lördagmorgonen. Om mina moduler är viktiga för att få till banan, kan jag försöka lämna dem i förväg på något sätt.

Staffan

Jag kan ersätta dina modeler med andra moduler

/Thomas
Bra. Då kommer jag så så fort jag kan och bara med lite rullande och en Fred.

Staffan

Re: Norrköping 2013

Postat: 2013-01-10, 23:16
av ThomasPettersson
Hejsan!
Här kommer banplaneringen. Tanken har varit att skapa tågvägar på olika vis, med en huvudbana mellan de två stora vändslingorna. Huvudbanan har slanka växlar på huvudspår spår och sidospår med några extra korta växlar för de tåg som klarar detta. Slokärr kan användas som rundgång station för den övre delen samt den lilla vändslingan kan användas på den nedre delen. Detta kan ge möjligheter att lösa problemet när alla tåg är på ena halvan av banan.
Växlingsmöjligheter finns t.ex mellan Fummelmora såg och NWE för ett mindre godståg. Området mellan Slokärr och Spånsta kan användas för växling.

Hälsningar
Thomas

Re: Norrköping 2013

Postat: 2013-01-11, 07:16
av Fredman
SUVERÄNT Thomas.
Jag har en 3R vändskiva jag kan sätta på TPpassbit 1.Glömde anmäla den.
MVH Thomas
Gävle

Re: Norrköping 2013

Postat: 2013-01-11, 08:21
av LLJ
Riktigt trevlig bana!
Bra jobbat Thomas.

/Lars

Re: Norrköping 2013

Postat: 2013-01-11, 21:26
av Eke
Ser ut att bli en fin bana, väldigt trevlig! :-)

Vem är EA? Johnny?
Tänkte fråga om det behövs fler boostrar så vi kanske kan ha en per driftplats, det brukar ju ofta bli kortis vill jag minnas så ju fler boostrar desto lindrigare driftstörningar kanske?
Jag har ju ett gäng som jag gärna tar med om dom behövs, då bidrar jag ju med något även om jag kommer modullös!

Mvh. Peter

Re: Norrköping 2013

Postat: 2013-01-12, 12:33
av Fredman
Se Rolands Loklista