Trafikspelet DT14 H0

Bilder och text från träffar som varit
ErikKuiper
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Trafikspelet DT14 H0

Inlägg av ErikKuiper »

AiR skrev:Sovagnen till kontinenten förs över på några minuter - tåguppehåll, överföring (med växellok?) och tåguppehåll är i storleksordningen 15+10+20 minuter (3 + 2 + 4 verkliga vid 5x). Det gäller att tkl:arna vagnsärad har tomma spår och är beredda. Är det mycket gods som snurrar där blir det försening direkt, tror jag. Gillar dock idén.
Vagnen ska gå sist i båda tågen så det ska vara enkelt att få tag på den och föra över den till andra sidan, men som du säger så gäller det att växlarna prioriterar sovvagnarna då de kommer. Jag ska skriva ihop instruktioner till de mest aktiva trafikplatserna så de vet vad som behöver prioriteras on när.
AiR skrev:Inga godståg till Bjästa? Allt är VUT? Inte ens ett timmertåg?
Stämmer. Bjästa hanteras av de två växelloken i Leifboda (och så mycket timmer tar inte Bjästa in att det behövs ett helt tåg för det).

/Erik
ErikKuiper
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Trafikspelet DT14 H0

Inlägg av ErikKuiper »

Här kommer godsflödesgrafen.

/Erik
Bilagor
DT14 Godsflödesgraf.pdf
(21.89 KiB) Nerladdad 243 gånger
ErikKuiper
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Trafikspelet DT14 H0

Inlägg av ErikKuiper »

Jag hoppas vi är en del folk, annars måste vi slimma ner trafikspelet lite. Som mest behövs 13 förare och 14 fast personal (tkl och växlare).

Den fasta personalen går att minska med 2 (Kristineberg fjärrstyrs och gemensam tkl för Vagnsta och Habbo). Förarbehovet minskas främst genom att ta bort Gxt-tågen.

/Erik
ErikKuiper
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Trafikspelet DT14 H0

Inlägg av ErikKuiper »

Kom på att jag hade glömt bort Sågsten och Danmark.

/Erik
Bilagor
DT14 Godsflödesgraf v1.1.pdf
(22.21 KiB) Nerladdad 221 gånger
Användarvisningsbild
AiR
Inlägg: 149
Blev medlem: 2012-05-09, 15:01

Re: Trafikspelet DT14 H0

Inlägg av AiR »

Leifboda kommer att kräva en hel del av personalen. Är det 5 i bemanningen?

Tkl (telefon)
Biträde (växelhantering)
Biträde Fjärr (växelhantering K-berg)
Förare växellok 1
Förare växellok 2

Sedan behövs väl massör och materialare till förstafemma, så kanske 7 personer då....
AiR - Andersson i Rakvattnet - H0 N och så mycket mer...
ErikKuiper
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Trafikspelet DT14 H0

Inlägg av ErikKuiper »

AiR skrev:Leifboda kommer att kräva en hel del av personalen. Är det 5 i bemanningen?
3 personer tycker jag räcker gott. Tåganmälan mellan Leifboda och Bjästa kommer inte att krävas med strikt vänstertrafik och (visuell) spårledning. Jag är lite mer orolig för Vagnsärad 2R... Den som (över)lever får se. :)

/Erik
ErikKuiper
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Trafikspelet DT14 H0

Inlägg av ErikKuiper »

Lite kvällslektyr så här kvällen innan det drar ihop sig. Stationsinstruktioner för de stora stationerna.

/Erik
Bilagor
DT14 Stationsinstruktioner.pdf
(99.73 KiB) Nerladdad 243 gånger
Johnny
Inlägg: 348
Blev medlem: 2012-05-08, 10:28
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Trafikspelet DT14 H0

Inlägg av Johnny »

Detta kan väl tolkas på två sätt?

"I 3R-delen av Vagnsärad ingår även de tre spåren närmast kanten i magasinet."
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4314
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Trafikspelet DT14 H0

Inlägg av LLJ »

Ordentligt genomarbetat. Ett "typo" under Jönköping: Man skall väl ringa Tkl Leifboda och inte Tkl Jönköping?

/Lars
Användarvisningsbild
jhjelm
Inlägg: 985
Blev medlem: 2012-05-08, 10:29
Ort: Timmele

Re: Trafikspelet DT14 H0

Inlägg av jhjelm »

Ser bra ut. Det är mycket information. :)
Man kanske ska specificera spåren på magasinen.

MJB bangården har 9 spår.
Spår 1 är närmast JOMAG och spår 9 är närmast personalen.
Spår 3 (linjespåret) och 9 bör vara fritt för rundgång.
Det kanske räcker att spår 9 är ledigt.

Funderar Jonas
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"