Vagnen ska gå sist i båda tågen så det ska vara enkelt att få tag på den och föra över den till andra sidan, men som du säger så gäller det att växlarna prioriterar sovvagnarna då de kommer. Jag ska skriva ihop instruktioner till de mest aktiva trafikplatserna så de vet vad som behöver prioriteras on när.AiR skrev:Sovagnen till kontinenten förs över på några minuter - tåguppehåll, överföring (med växellok?) och tåguppehåll är i storleksordningen 15+10+20 minuter (3 + 2 + 4 verkliga vid 5x). Det gäller att tkl:arna vagnsärad har tomma spår och är beredda. Är det mycket gods som snurrar där blir det försening direkt, tror jag. Gillar dock idén.
Stämmer. Bjästa hanteras av de två växelloken i Leifboda (och så mycket timmer tar inte Bjästa in att det behövs ett helt tåg för det).AiR skrev:Inga godståg till Bjästa? Allt är VUT? Inte ens ett timmertåg?
/Erik