Sida 3 av 3

Re: Varför så mkt ofärdiga moduler på träffar i Sverige

Postat: 2018-08-06, 21:56
av RobertKlarén
I mitt tycke blir trafiken intresantare och roligare när den rullar i ett välbyggt landskap. Jag lägger därför mycket tid på landskapet, i vilket jag inkluderar inte bara gräs, buskar och träd, utan också byggnader, vägar och räls.

Man kan studera verkligheter, här tidigare nämnda youtube kanaler eller de skrivna instruktioner som utgivits av Gissberg, Seth Olofsson och undertecknad (faktiskt) men man måste öva, öva, öva och våga göra fel. Blir det inte bra och du är det minsta missnöjd så riv upp och gör om. All färdighet kommer genom övning. Och för det behövs inte en källare full med moduler, det räcker med en enda vilken man bygger och bygger om.

IMG_0908_3487_redigerad-1.jpg

Re: Varför så mkt ofärdiga moduler på träffar i Sverige

Postat: 2018-08-06, 23:30
av FreddePettersson
AndreasSigfridsson skrev: 2018-08-04, 18:00
JanFrelin skrev: 2018-08-04, 17:10 det beror också på vad de som bjuder in kräver. Olika träffar har olika krav på modulerna status. (Och det är trevligt att kunna få testa sina moduler innan man "förbyggt" sig).

Jo men testa för mig är en gång inte flera år.
Är väl bara värnamo som har har krav om lite landskap på sina träffa.
Resten av träffarna verkar inte ha något krav och då bry sig folk inte om och bygga landskap heller.
Hej
Vi har inte haft något krav på landskap MEN prioriterat ”gröna moduler” .
Med test av modul finns skillnad på en komplex station och linje , håller med om att en linje modul kräver ett eller två tester medan en station kan behöva testas flera körningar