Såhär tycker jag....
CADs vara eller inte..
Själv har jag inget emot CAD, det är ju faktiskt bara en väldigt avancerad version av paint. Man kan inte kräva att alla ska lära sig rita CAD. Men om man nu bestämmer sig för att biblioteket ska innehålla CAD ritningar. (Såsom "moderFREMO" gör) så måste man också ge användarna en möjlighet att på ett någorlunda enkelt sätt lära sig grunderna. Att använda, kanske en template som man kommer överens om. Det bör/måste finnas en form av lathund. som på ett enkelt sätt förklarar hur man ritar upp sin modul i ett gratis CAD program. Jag tror att viljan nog finns att lära men, det ska erkännas, tröskeln är hög för att träda in i CAD världen. Vilken kan göra att orken, tiden, resterande omvärld inte gör det möjligt att lägga hur mycket tid som helst på att på egen hand försöka klura ut ur det fungerar.
Om nu CAD faller bort så är det kanske Powerpoint som gäller? Inget fel idet. Bara man är konsekvent.
Biblioteket bör vara publikt..
Jag visar gärna min modul. Förhoppningsvis kanske jag inspirerar någon (Kanske även avskräcker, men jag tar risken...) Dessutom kan det vara så att någon vill prova att göra sina egna uppställningar i en av lokalerna som finns i lokalbiblioteken. På så vis har vi ytterligare någon som kan hjälpa till att vara BA.
Egen N-RE sida
Humm jag vet inte riktigt... Jag kan absolut se fördelar, men samtidigt fraktionerar vi oss ytterligare. Borde det inte gå att hantera under modulsyd? Kan det vara så att om det fixas ett bra bibliotek så kan det vara sammanhållande.
Ett alternativ är ju precis som Anders framhåller. En ordentlig Svensk FREMO sida. Där även normen kan presenteras och man vet att där presenteras alla nyheter vad gäller FREMOnormen.
Tror det var allt. Men det kan komma mer