Töva Timmerterminal
- MickeWestberg
Re: Töva Timmerterminal
Ibland så spelar slumpen in. Var ute på en promenad med min yngsta dotter och gick genom ett folktomt gamla stan mot trafiknostalgiska förlagets trevliga butik för att köpa en barnbok om maskiner eller tåg. Väl inne hittade jag en bok till mig med om Landsverk grävmaskiner mm. Mitt i boken hittade jag bilden nedan på två timmerkranar vid ett timmerupplag på sextiotalet. Jag har ju letat som en dåre utan att hitta nästan nånting om timmerhantering fram till åren runt 1967 för att de ska passa in i SSM-temat. Nu vet jag vad jag kan använda för typ av fordon, kran med vajer och gripklo.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Precis så är det med slumpen. Jag upphör aldrig att förvånas.
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
- MickeWestberg
Precis Staffan, tror det blir svårt att få tag i en landsverk kran då jag i nuläget inte känner för att specialbeställa något handbyggt. Har hittat en variant som man kanske kan fixa till gripskopan på så att den kan ta timmer istället.
Bra jobbat
- MickeWestberg
Sen av en ren slump så ropade jag in dessa två på tradera idag som kommer att få timmergafflar istället för skopor.
- MickeWestberg
Töva Timmerterminal
Provmontering av sektion 3-6 ikväll och det börjar se lovande ut. Sektion 1 och 2 fick tyvärr inte vara med då de håller på att få ett tunt lager nya sargsidor.
- MickeWestberg
Tack Daniel, ja visst börjar det se någorlunda ut som grund. Nu är det staket, timmer, bryggor, stolpar, traktorer, lastbilar.... Med mera kvar.
- Simon Johannesson
- Kontakt:
Hej Micke, snyggt bygge!
Jag ser att du använder Ivar hyllsystem som ben/underrede till dina moduler. Hur ser själva konstruktionen ut för att det skall passa för modulerna? Jag har själv tänkt mig denna lösning till Turebergs Station och vill gärna veta hur du har gjort.

Jag ser att du använder Ivar hyllsystem som ben/underrede till dina moduler. Hur ser själva konstruktionen ut för att det skall passa för modulerna? Jag har själv tänkt mig denna lösning till Turebergs Station och vill gärna veta hur du har gjort.
Vänliga hälsningar,
Simon
Simon