Hmm....var det Loconet B eller T som användes när Profibossen funkade på Intelliboxen?
Det jag har på Z21:an motsvarar väl Loconet T.
Mvh. Peter
Z21 busspyssel!
Re: Z21 busspyssel!
Det var Loconet T.
Ok, det kan ju vara så att inte Profibossen funkar med railsyncmatning då! Ska testa vid tillfälle om det blir likadant på Z21:an om jag strömförsörjer med boosterbussen istället, kan vara bra att veta hur det förhåller sig!Johnny skrev:Det var Loconet T.
/Peter
Det hoppas jag också, men fram tills dess känns det inte bra att använda en central som inte är komplett.Eke skrev:Lika positiv som vanligt Lasse!LLJ skrev:Så länge som LH90 inte supportas för alla versioner anser jag att Z21 inte har på modulkörningar att göra, om det skall köras XPressNet.
/Lars![]()
Kan ju hända att det dyker upp en bugfix för LH90 så småningom! Själv är jag ganska övertygad om det, men det kanske tar ett tag!
Viss skillnad. I mina ögon är Lenz "facit" när det gäller XPressNet och Digitrax motsvarande för LocoNet. Dvs för att vara en XPressNet central skall centralen supporta allt som Lenz centraler supportar, samma sak med LocoNet och Digitrax.Vi kan ju vända på det också, så länge som Fleischmann Profiboss inte supportas av Digitrax(?) och Uhlenbrock tycker jag inte att dessa centraler har att göra på modulkörningar heller! (Obs! ironi!)![]()
Jo, det är jättebra, men de får vänta med att användas skarpt vid större körningar (annat än vid kortare test) tills de supportar alla funktioner och är hyffsat byggfria.Tycker du inte att det är bra att folk engagerar sig och testar nya grejor?
Mvh. Peter
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
Har då och då använt Profibossen på körningar i skåne/danmark.Eke skrev:Ok, det kan ju vara så att inte Profibossen funkar med railsyncmatning då! Ska testa vid tillfälle om det blir likadant på Z21:an om jag strömförsörjer med boosterbussen istället, kan vara bra att veta hur det förhåller sig!Johnny skrev:Det var Loconet T.
/Peter
Alltid LocoNet B och (troligen) alltid varianter på Uhlenbrock-centraler.
mvh/anders