Z21 busspyssel!

Boostrar, dekodrar, signaler, m.m. Montering av dekodrar i lok. Datorprogram och programmering.
Användarvisningsbild
Eke

Re: Z21 busspyssel!

Inlägg av Eke »

Hmm....var det Loconet B eller T som användes när Profibossen funkade på Intelliboxen?
Det jag har på Z21:an motsvarar väl Loconet T.

Mvh. Peter
Johnny
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Det var Loconet T.
Användarvisningsbild
Eke

Inlägg av Eke »

Johnny skrev:Det var Loconet T.
Ok, det kan ju vara så att inte Profibossen funkar med railsyncmatning då! Ska testa vid tillfälle om det blir likadant på Z21:an om jag strömförsörjer med boosterbussen istället, kan vara bra att veta hur det förhåller sig!

/Peter
Användarvisningsbild
LLJ

Inlägg av LLJ »

Eke skrev:
LLJ skrev:Så länge som LH90 inte supportas för alla versioner anser jag att Z21 inte har på modulkörningar att göra, om det skall köras XPressNet.

/Lars
Lika positiv som vanligt Lasse! ;)
Kan ju hända att det dyker upp en bugfix för LH90 så småningom! Själv är jag ganska övertygad om det, men det kanske tar ett tag!
Det hoppas jag också, men fram tills dess känns det inte bra att använda en central som inte är komplett.
Vi kan ju vända på det också, så länge som Fleischmann Profiboss inte supportas av Digitrax(?) och Uhlenbrock tycker jag inte att dessa centraler har att göra på modulkörningar heller! (Obs! ironi!) ;)
Viss skillnad. I mina ögon är Lenz "facit" när det gäller XPressNet och Digitrax motsvarande för LocoNet. Dvs för att vara en XPressNet central skall centralen supporta allt som Lenz centraler supportar, samma sak med LocoNet och Digitrax.
Tycker du inte att det är bra att folk engagerar sig och testar nya grejor?

Mvh. Peter
Jo, det är jättebra, men de får vänta med att användas skarpt vid större körningar (annat än vid kortare test) tills de supportar alla funktioner och är hyffsat byggfria.

/Lars
AndersB

Inlägg av AndersB »

Eke skrev:
Johnny skrev:Det var Loconet T.
Ok, det kan ju vara så att inte Profibossen funkar med railsyncmatning då! Ska testa vid tillfälle om det blir likadant på Z21:an om jag strömförsörjer med boosterbussen istället, kan vara bra att veta hur det förhåller sig!

/Peter
Har då och då använt Profibossen på körningar i skåne/danmark.
Alltid LocoNet B och (troligen) alltid varianter på Uhlenbrock-centraler.

mvh/anders
Skriv svar

Återgå till "El, elektronik och programvara"