Skön helg även om vi alla frös rejält på torsdagen och jag mådde dåligt och mest längtade efter att få sova.
Jag tycker banupplägget (H0-banan) var mycket bra. Först en kort enkelspårig bit, sedan en lång dubbelspårig med en stor station i mitten (Leifboda) och sedan en förgreningsstation (Rakvattnet) där - för en gångs skull - två ganska likvärdiga - enkelspåriga linjer tog vid. Möjlighet med andra ord till mycket trafik och väl utnyttjad dubbelspårig linje.
Trafikspel som fungerade förebildsaktigt både med tåg som gick i tid och som hade en del förseningar. Inga olyckor med person- eller större materiella skador så vitt jag vet. En del sura preisergubbar som inte fick åka med för att persontågen inte alltid stannade... Men de står väl kvar till nästa modulträff!
Ser fram emot DT -14 !
Och slutligen ett stort tack till alla som engagerat sig för att möjliggöra detta!
Det finns bara en sak att säga:
Jag håller med samtliga som kommenterat hittills.
Vi, med betoning på vi, hade jättetrevligt trots alla "förseningar" på lördagen,
för att inte tala om alla interna diskussioner med både oss själva och
med många besökare.
Mvh/Ingvar
Premiärträff för min del och den gav verkligen mersmak!
Jag hade väldigt mycket frågor inför att ta med mig en hamn och ett bergspass, men blev väldigt vänligt bemött av er! Speciellt tack till Anders Boström som lotsade mig igenom många av mina våndor. Vill också rikta ett tack till Olle på Mögholmens Mekaniska Verk för bra trafikspel och bra coaching m.m.
Nästa gång är mina moduler lite mer klara och jag kanske till och med har med mig mina lok (som jag glömde hemma i Funäsdalen i år)!