Sida 2 av 2
Re: K- nycklarnas funktion
Postat: 2013-02-13, 15:17
av FreddePettersson
Ska man köra verklighetstroget blir det mycket att tänka på när man planerar sin modul och ställverk samt alla växlar längs linjen!!
/Fredde
Re: K- nycklarnas funktion
Postat: 2013-02-13, 20:31
av AndersB
FreddePettersson skrev:Ska man köra verklighetstroget blir det mycket att tänka på när man planerar sin modul och ställverk samt alla växlar längs linjen!!
/Fredde
och i värsta fall så krävs det ett par år på skola i Ängelholm för att vara med på en modulkörning
mvh/anders
Re: K- nycklarnas funktion
Postat: 2013-02-13, 20:47
av jhjelm
De kanske kunde ha en snabbkurs för mjlokförare
Med vänlig hälsning, Jonas
Re: K- nycklarnas funktion
Postat: 2013-02-15, 22:42
av JanFrelin
Vilken av Outbusnycklarna blir K16?
Re: K- nycklarnas funktion
Postat: 2013-02-15, 23:40
av FreddePettersson
Ska kolla vilken det blir.
Re: K- nycklarnas funktion
Postat: 2013-02-16, 09:39
av AiR
K13?
Intressant att det till vänster på Bjärka Säby finns en "K?"... (nere till vänster) en bortglömd nyckel?
Körde med nycklar och växlar samt spårspärr på den norska lastplatsen i Älmhåla. Men att ha det på en hel station... hmmm. Obemannat läge kanske?
Re: K- nycklarnas funktion
Postat: 2013-02-16, 22:00
av JanFrelin
Nycklar har använts dels på obemannade trafikplatser, där tågps har med sig en huvudnyckel (K16), och dels för att spara pengar vid ställverksbygge på stationer, där växlar, signaler och spårspärrar som inte används så ofta låses med kontrollås. Fast några av ställverken jag sett på Inlandsbanan i somras var det bara infartssignalerna som ställdes från ställverket. Alla växlar hanterades med K-nycklar.
Re: K- nycklarnas funktion
Postat: 2013-02-17, 16:02
av FreddePettersson
K16 = Y4
Re: K- nycklarnas funktion
Postat: 2013-02-17, 17:34
av JanFrelin
Gött!