Varför måste jag logga in varje dag
Re: Varför måste jag logga in varje dag
Nu har jag tömt cachen i telefonen. Kör Samsungs browser i Android. Fick logga in på nytt. Får se hur länge jag får vara inloggad.
På datorn kör jag Firefox. Minns inte om jag loggade in idag.
På datorn kör jag Firefox. Minns inte om jag loggade in idag.
Jag håller med. Men nu verkar Staffan ha ett konstigt fel och jag har ingen möjlighet att felsöka det utan att se lösenordet. Men ett tips till Staffan är att prova att byta till ett annat lösenord.Per Widell skrev: ↑2018-03-27, 20:48Skulle precis svara att jag rekommenderar ALDRIG att man avslöjar sina lösenord till andra (då merparten av folk har samma lösenord överallt) men då blev jag utslängd och behövde logga in på nytt, så det kallar man väl OnTopic?![]()
Med vänlig hälsning
Daniel
På mobilen fick jag logga in idag igen.
Lika så på datorn idag.
Nu har jag rensat kakorna i firefox på datorn. Loggat in på nytt. Nu ska jag se hur lång tid det tar innan jag måste logga in igen
Lika så på datorn idag.
Nu har jag rensat kakorna i firefox på datorn. Loggat in på nytt. Nu ska jag se hur lång tid det tar innan jag måste logga in igen
Jag funderar om det kan ha med antivirus-program att göra. Googlar man på det så finns det lite olika trådar som diskuterar problemet, men det verkar inte vara kopplat till en specifik version av forumet. Och det är väldigt svårt att felsöka om man inte har något konkret att gå på.
Med vänlig hälsning
Daniel
Med vänlig hälsning
Daniel
-
Även jag har fått logga in varje gång jag skall skriva. Har inte något problem alls på de andra fyra forumen jag är aktiv i, så det verkar vara kopplat hit. Kanske webhotelle5 har problem med sessions-och cookiehanteringen?
Vilka är de andra fyra forumen? Då kan jag kolla om vi använder samma programvara. Detta forumet använder programvaran phpBB3.
Med vänlig hälsning
Daniel
Med vänlig hälsning
Daniel
-
Även nu behövde jag logga in.
Inget av de forumen har phpbb3, två är specialutvecklade, ett bygger på .NET och det fjärde är SvMJforum.
Inget av de forumen har phpbb3, två är specialutvecklade, ett bygger på .NET och det fjärde är SvMJforum.
Jag har viss erfarenhet av webbutveckling. Bl a är "Medlemssidorna" på vårt forum utvecklat av mig. Att utveckla ett eget forum är möjligt men kräver en massa arbete, inte minst i att hålla forumet uppdaterat. Och det är svårt att täppa igen alla säkerhetshål som kan finnas. Och har forumet säkerhetshål finns det en stor risk att någon lyckas hacka forumet. Det finns idag helt automatiserade robotar, botar, som scannar av Internet efter webbsidor med säkerhetshål.
Alla forumprogramvaror har sina fördelar och nackdelar. phpBB3 är ett av de största, väl beprövat sen många år, har aktiva programmerare som underhåller det och programvaran fungerar bra. Och eftersom phpBB3 har väldigt många användare är det många som tillsammans hjälps åt att hitta buggar och problem, vilket gör det lättare för utvecklingsteamet bakom programvaran att underhålla programmet, inte minst alla säkerhetshål.
Man kan inte få allt och vissa brister får man leva med.
Med vänlig hälsning
Daniel
Alla forumprogramvaror har sina fördelar och nackdelar. phpBB3 är ett av de största, väl beprövat sen många år, har aktiva programmerare som underhåller det och programvaran fungerar bra. Och eftersom phpBB3 har väldigt många användare är det många som tillsammans hjälps åt att hitta buggar och problem, vilket gör det lättare för utvecklingsteamet bakom programvaran att underhålla programmet, inte minst alla säkerhetshål.
Man kan inte få allt och vissa brister får man leva med.
Med vänlig hälsning
Daniel
- StefanFjällemark
Jag tycker forumets inloggning fungerar utmärkt. Jag har valt "kom-i-håg-mig" på två datorer och en mobiltelefon, samtliga kör Windows 10 och webbläsaren Edge. Jag vet inte vad jag gjort för att det skall fungera. Kanske beror det på jag går in och tittar så ofta att min session aldrig får timeout.
Jag förstår det är svårt att felsöka detta. Det är ju inget direkt fel men bara lite irriterande.
Jag upplever samma som Per att de två andra forumen jag besöker dagligen (SvMJf och Svenskt elektronikforum) håller mig inloggade i månader. jag kan obehindrat vara inloggad både på mobilen och på datorn. Så brukade det vara här också upp till för ca 3 veckor sedan.
Idag behövde jag INTE logga in
. Fungerade direkt i datorn och nu testade jag mobilen och den funkade också!
Jag upplever samma som Per att de två andra forumen jag besöker dagligen (SvMJf och Svenskt elektronikforum) håller mig inloggade i månader. jag kan obehindrat vara inloggad både på mobilen och på datorn. Så brukade det vara här också upp till för ca 3 veckor sedan.
Idag behövde jag INTE logga in