Dream-track på Dream-hack

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
daniel

Re: Dream-track på Dream-hack

Inlägg av daniel »

LLJ skrev:@Daniel: tror inte jag förstår riktigt hur du tänker, kan du rita en skiss? Känns lite overkill, ungefär som att ha två nätverkskort i datorn.
Se bifogad skiss.

När telefonkorten kom för ca 20 år sedan, dvs de Telia-kort som man kunde ladda med pengar och ringa med i telefonautomater, så tog några kompisar till mig och knäckte systemet. De skapade egen hårdvara som fungerade på samma sätt som Telias kort men med den skillnaden att de kunde "fylla på" kortet själva. Eller rättare sagt, markeringarna tog aldrig slut!

Jag hyser inga tvivel om Dreamhack-deltagarnas kreativa förmåga och en trevlig modelljärnväg är ett alldeles utmärkt sätt att visa kompisarna hur smart man är! ;-)
LLJ skrev:Maxhastigheten ställer man väl enklast genom att ställa ner Vmax i dekodrarna?
Hmmm, låt säga att NN lyckas hacka sig in i systemet och skicka egna kommandon till centralenheten. Då blir nästa steg helt naturligt att ha lite roligt med inställningarna i loket.... Öka starthastigheten, öka topphastigheten, .... Leka lite med EMF kanske, osv...

Poängen med min lösning är att man får en brandvägg mellan den yttre loconet-bussen och den inre loconet-bussen. Och eftersom LocoNet (såvitt jag vet!) helt saknar stöd för att hacka en PC så är systemet säkert.

Mvh Daniel
Bilagor
Dreamtrack_pa_dreamhack.png
Dreamtrack_pa_dreamhack.png (15.02 KiB) Visad 1035 gånger
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"