MickeC har gått bort

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
PeterAlsén
Kontakt:

Re: MickeC har gått bort

Inlägg av PeterAlsén »

Mycket tråkigt att läsa, förstod att det var illa när han inte kom till Timmele, oerhört tråkigt besked att en så ung människa lämnar oss.

Jag sänker mitt huvud, vila i frid.
Medlem i FREMO, Svenskt Modulforum
Tkl i Nättelund
Användarvisningsbild
Eke

Inlägg av Eke »

Väldigt ledsamt att en människa lämnar oss så tidigt med så mycket kvar att göra och uppleva!
Vila i frid Micke, du lever kvar i våra minnen och jag tänker på dig och dina nära och kära när stunden känns svår.
Användarvisningsbild
LLJ

Inlägg av LLJ »

En tråkig nyhet som är svårt att ta till sig.
Vila i frid Micke.

/Lars
Användarvisningsbild
daniel

Inlägg av daniel »

ModulSyd kommer att ge en gåva på 1000 kr till Cancerfonden för att hedra minnet av Micke.

Med vänlig hälsning
Daniel
Daniel Rydell

Inlägg av Daniel Rydell »

Väldigt tråkigt att höra. Jag har bara träffat Micke vid två eller tre tillfällen men uppfattade honom genast som en väldigt hjälpsam och inbjudande person och mån om att få nya att känna sig välkomna och intresserade av hobbyn. Utan hans inbjudan till "insidan" av banan vid DT16 hade jag nog inte fått den knuff framåt i modulrallandet som våren gav.
daniel skrev:ModulSyd kommer att ge en gåva på 1000 kr till Cancerfonden för att hedra minnet av Micke.
Går det att bidra ytterligare till den summan innan den skänks?

För några veckor sedan skrev jag och min fru ett nytt testamente med innebörden att det vår son en gång ärver ska tillfalla honom som enskild egendom. Det slår mig nu att om något skulle hända mig har min fru inte en aning om vad hon ska göra med mina mj-saker, och sonen är alltför ung för att på många år ta över där jag skulle sluta. Jag vet inte hur det är i Mickes fall men någon som kände honom bättre och kanske känner hans familj kan, vid lämpligt tillfälle (vad det nu egentligen är i sådana sammanhang) erbjuda att lösa det praktiska utifrån deras önskemål (eller Mickes, ifall han själv uttryckt någon önskan). Med tanke på vad Micke betytt för oss och vår hobby tror jag inte att det skulle bli svårt att få ihop en grupp som hjälper hans anhöriga med detta.
Användarvisningsbild
Drakir

Inlägg av Drakir »

Tack Micke, för allt att du gav oss !!!

Som många av oss kan bekräfta var du en stor inspiratör och mentor.
Dina kunskapar som du delade med dig av lever vidare med oss och
vi bygger vidare på det arv av glädje och energi som du gav till oss alla.

Det är med stor tacksamhet till din givmildhet som jag fick se mitt
första Santa Fe lok från 1969 rulla igen på dina fina moduler.
Året var 2007 och Modulsyd hade en av sina först träffar i Habo
på Spinnet.

Tack för allt, Rikard
Senast redigerad av 2 Drakir, redigerad totalt 2016 gång.
SethSwede

Inlägg av SethSwede »

Hej
Tack till Micke och hans enorma inspiration! Han uppmuntrade mig många gånger. Vilka underbara vänner vi alla har i våra modul kretsar. Kom ihåg att uppmuntra och säg ett vänskapsord när vi träffas. Så viktigt göra det som Micke gjorde.
Big hug till alla vänner här på forumet.
Your Buddy
Seth
USMS/SSM/FREMO/MMM
Användarvisningsbild
FreddePettersson
Kontakt:

Inlägg av FreddePettersson »

Hej
Har haft lite kontakt med fru Carlsson, fick en kopia på dödannonsen bl.a .
Minnesgåvor till cancerfondens gåvotelefon: 020-59 59 59

Med vänlig hälsning
Fredde
Medlem i Värnamo Modelljärnvägsförening
Medlem i FREMO
Medlem i ModulSyd

Bygger modelljärnväg i modulform:
Byggtrådar:
Kristineberg Lastplats område
Endlösa Tråd & Metall - en slutmodul
Kristineberg Västra
Användarvisningsbild
RobertKlarén
Kontakt:

Inlägg av RobertKlarén »

Daniel Rydell skrev: Jag vet inte hur det är i Mickes fall men någon som kände honom bättre och kanske känner hans familj kan, vid lämpligt tillfälle (vad det nu egentligen är i sådana sammanhang) erbjuda att lösa det praktiska utifrån deras önskemål (eller Mickes, ifall han själv uttryckt någon önskan). Med tanke på vad Micke betytt för oss och vår hobby tror jag inte att det skulle bli svårt att få ihop en grupp som hjälper hans anhöriga med detta.
Bra tänkt där Daniel

Fru Carlsson (Ingmarie) tog upp den saken med mig i fredags men var då inte i stånd att prata om detaljer (naturligtvis). Jag svarade att jag/vi självfallet hjälper till på det vis hon önskar att hantera Mickes MJ-prylar och att hon tar kontakt med mig, eller någon annan i vår krets, när väl tiden är mogen.

Låt oss avvakta.

mvh
Robert
Lite arbete ofta ger större resultat än stort arbete sällan
Done is better than perfect

Medlem i FREMO http://www.fremo-net.eu/3.html
Medlem i ModulSyd http://ModulSyd.se
Bygger americaN (Väldigt mycket faktiskt, både modul och hemmabana)
Användarvisningsbild
Sunesson

Inlägg av Sunesson »

Micke ringde upp mig bara några få dagar innan han avled. Han kände sig just för stunden och efter omständigheterna lite piggare.
Han blickade framåt, trots allt, och sa att han kan tänka sig att ta emot besök, men han ville bli lite piggare först. Sen skulle han kanske orka med ett besök från några av oss i Borås.

Vi hann inte besöka Micke.

Innan vi la på så frågade Micke om jag kunde framföra ett budskap, och han poängterade att det var ett viktigt budskap, till modul och modellrallarna han känner, och det är ju ganska många.
Hans budskap var;

"Bygg, lek, men framför allt, ha kul"

En klarsynt mans sista uppmaning som jag gärna framför.

//Thomas
Thomas Sunesson
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"