H0n3 svenskt vs US ?
- PatrikFröde
Re: H0n3 svenskt vs US ?
Jag är av samma åsikt som Olle, men jag köpte Peco med argumentet att dom var DCC-säkra. Som Olle skriver är växlarna något "snäva" varför jag undrar om dessa är ok enligt modulstandarden, eller ska man behöva skrota dom och köpa ME.
- pcederstrand
som vanligt "bygg som du vill ha och kan köra på själv". Det viktiga är att de går att köra på med det mesta av ditt material (om det inte är för super-special-smått).
OCH att det är välbyggt.
Antingen duger dom för allas material annars får dom hamna på något bi/industrispår eller bara hemma hos dig.
Fördelen med moduler är att det är inte så dyrt att "skrota" några än en hel anläggning
OCH att det är välbyggt.
Antingen duger dom för allas material annars får dom hamna på något bi/industrispår eller bara hemma hos dig.
Fördelen med moduler är att det är inte så dyrt att "skrota" några än en hel anläggning

mvh /peterc
En fördel är att prova modulerna enbart med spåret lagt, utan landskap, ihop med andras moduler och rullande materiel.
Då är det mindre jobb att justera om något inte funkar och man slipper riva landskap.
/Lars
Då är det mindre jobb att justera om något inte funkar och man slipper riva landskap.
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
- PatrikFröde