Inbjudan till 3R publik Modulträff 11-12 april Eskilstuna
Re: Inbjudan till 3R publik Modulträff 11-12 april Eskilstun
Packar, lok och vagnar tar också med Ulfs 3 små kurvor har fått ok att låna dem. Vi ses på fredag, kul.
Jan-Olov Lööw
Igår byggde vi modulbanan

Och idag körde vi tåg

Imorgon fortsätter vi köra tåg!
Kom och kolla hur kul vi har det!!

Och idag körde vi tåg

Imorgon fortsätter vi köra tåg!
Kom och kolla hur kul vi har det!!
Trevliga bilder. 
Gärna fler på det stora rundstallet.
/Lars

Gärna fler på det stora rundstallet.
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
Jag hängde på låset när museet öppnade i förmiddags och måste tacka för en fin bana och ett lyckat arrangemang. Många fina moduler, tät trafik och ett utmärkt tillfälle att utbyta erfarenheter och lära sig något nytt av gänget på plats.
För er som funderar på att besöka banan i morgon (söndag 12/4) kan jag bara med nöje ge mina allra bästa rekommendationer. Detta är värt en resa från Stockholm (Örebro, eller var ni nu finns inom rimligt avstånd). Förutom modulbanan finns det ett mycket fint fabriksmuseum med Munktellfabrikens mekaniska produktion.
För er som funderar på att besöka banan i morgon (söndag 12/4) kan jag bara med nöje ge mina allra bästa rekommendationer. Detta är värt en resa från Stockholm (Örebro, eller var ni nu finns inom rimligt avstånd). Förutom modulbanan finns det ett mycket fint fabriksmuseum med Munktellfabrikens mekaniska produktion.
Fler bilder från en mycket trevlig och lyckad körning
Tack till alla som var med och gjorde detta till en mycket rolig körning!
Det gör vi om nästa år.

Tack till alla som var med och gjorde detta till en mycket rolig körning!
Det gör vi om nästa år.

En lyckad 3R körning i ett spännande museum. Att jag sedan fick med några deltagare till att bese både gravfältet och Vägmuseet i Kjula var en bonus när vi bodde intill dom. Gravfältet är alltid öppet
Vägmuseet kommer att få besök när det är sommar och öppet. Ja, det var sen kväll när vi var runt. 
Hoppas på en fortsättning kommande år.
Staffan S

Hoppas på en fortsättning kommande år.
Staffan S
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
Ja jag instämmer med Staffan S "En lyckad 3R körning i ett spännande museum", ja en mycket trevlig körning. Bra organiserat av E3MK mycket uppskattat. Var också med på den givande kvälls promenaden som Staffan berättade om. Ett tack till alla som var med. Jag hoppas också på en kommande fortsättning nästa år.
Jan-Olov
Jan-Olov
Jan-Olov Lööw
Ja, det var en kul körning. Banan funkade riktigt bra tycker jag och var omväxlande.
Återkommer gärna nästa år och hoppas att vi har en dubbelt så stor bana då.
¨Upptäckte¨ också att Eskilstuna ligger nära Stockholm tack vare den fina motorvägen.
Kan absolut tänka mig att besöka E3MK om det arrangeras byggdag eller liknande.
Tack till alla för en trevlig helg.
Mvh UB
Återkommer gärna nästa år och hoppas att vi har en dubbelt så stor bana då.
¨Upptäckte¨ också att Eskilstuna ligger nära Stockholm tack vare den fina motorvägen.
Kan absolut tänka mig att besöka E3MK om det arrangeras byggdag eller liknande.
Tack till alla för en trevlig helg.
Mvh UB
Jag vill också tacka alla, Muséet, E3MK och alla deltagare som gjorde det till en trevlig träff !
Cabriden blev inte helt lyckad, jag körde alldeles för snabbt (ville inte "låsa" banan för länge) och det blev en hel del störningar som inte syntes på stora bilden (PCn hann nog inte spara ordentligt). Nåväl, det var min första cabride så ha överseende, hoppas man lär sig
https://www.youtube.com/watch?v=s5MPcbO ... r_embedded
Cabriden blev inte helt lyckad, jag körde alldeles för snabbt (ville inte "låsa" banan för länge) och det blev en hel del störningar som inte syntes på stora bilden (PCn hann nog inte spara ordentligt). Nåväl, det var min första cabride så ha överseende, hoppas man lär sig

https://www.youtube.com/watch?v=s5MPcbO ... r_embedded
-
Att du lyckades hålla dig på spåret i den hastigheten! Fast det kanske såg snabbare ut från förarhytten än från åskådarplats. Jag har inget minne av att det gick så fort.
För övrigt en mycket lyckad träff. Återkommer gärna!
Staffan W
För övrigt en mycket lyckad träff. Återkommer gärna!
Staffan W