Duckunder är väl vår ingång, antar jag.
Om man byter Planka1 mot Duckunder och sätter Fridfulla på Duckunders nuvarande plats får vi
ju mötesspår där. Annars tror jag att det blir långa väntetider för mötande tåg.
Då flyttar vi, ju i och för sig, ingången till andra sidan, men det skulle väl gå bra, tycker jag.
Och Magnus, hur långa mötesspår är det på Fridfulla??
Kanske ett förslag från Partille.
Hälsar Ingvar!
Eke skrev:Men långa linjer blir det!
Är det Vagnsta som är med i banan?
Är den testad som 2R-station någon gång?
Mvh. Eke
Vagnsta är testad på 2R, dock hemma. Har kört genom alla växlar åt alla håll utan problem.
Är nu även utökad med två utdragsspår/godsspår och ett rundgångsspår närmast framkant.
Som inte syns på skissen men det förändrar inget.
Ljussignaler ska finnas på alla spår utom utragsspåren.
Fridfula är 2,5M, samma som Duckunder. Mötes kapaciteten är väll ca: 2M. Raka1 också 2,5M är lågprofil och endast 25cm bred så det går bra att ducka under den (inga ben heller).
Jag noterar att det saknas en hel del moduler i år. Banan är i rullmeter på huvudspår säkert 5-7m kortare.
vi ligger också en station back. Habbo och Hallgrinden var med förra året. Är det avsaknad av kurvor som gör banan kortare?
Om önskemål finns kan jag slänga ihop 2 st M-play 45 gradare med landskap relativt fort.
Tycker banan är helt ok men begränsar antalet tåg i rörelse. Klämma in en mötesstation till hade varit positivt.
Mvh Rickard
Senast redigerad av 1 RickardNordström, redigerad totalt 2014 gånger.
Tack Magnus. Då blir det ju mindre ändring, att bara byta ut Duckunder mot Fridfulla.
Inte så mycket att ändra i planeringen, Thomas,(precis som det redan står i spårplanen).
Omarbetat förslag till bana. Här finns möjligheten att utöka linjen till sydpolen genom att lägga till lite rakor och kurvor.
Hallgrinden som inte är med i år tar bort en del möjligheter, men det får vi leva med detta år.
//Thomas
Bilagor
Innovatum_Trollhättan_3.jpg (313.06 KiB) Visad 8663 gånger
Efter en snabb kontroll.
Nu finns det ju flera möjligheter att mötas och det kan gå fler tåg samtidigt och åt bägge hållen.
Extra plus för att det går att köra ut tåg åt bägge hållen från det stora "magasinet", bangården.
Det kommer besökarna att gilla.
Bra jobbat!!
Efter en stunds tystnad, så kommer lite mer information.
@Magnus, Modulen som kommer att innehålla ett spår förbi infarten till Västerborg samt vara infarten till samma modul + mossen är ny. Claes kommer med denna.
Den sista banförslaget är det som kommer att byggas upp. Följande Moduler kommer att delta: