Tumba14 - 12-14/9 - internt MMM trafikspel
Re: Tumba14 - 12-14/9 - internt MMM trafikspel
Man brukar väl inte börja att planera banan innan sista datum för modulanmälan passerats. Det är liksom ingen ide.
/Lars
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
Svar till Tompa!!
Inte ännu, kanske om en vecka.
Inte ännu, kanske om en vecka.
Senast redigerad av 1 etxbct, redigerad totalt 2014 gånger.
Självklart ska du komma dit!Mekanoid skrev:Hej!
Jag har spåret lagt på min första modul, men den är inte testad mot andra moduler ännu. Får man komma och koppla in den ändå?
Modulen är rak, lågprofil, 280x1200mm och utan landskap. Den har en växel med stickspår, men växeln är inte elektriskt helt klar så modulen kan lämpilgen bara användas som raksträcka. Jag har inga lok, vagnar eller andra tillbehör då jag är ny på detta och vill se vad MMM är, hur en modulträff går till och hur ett trafikspel går till.
Om din modul inte kan kopplas in som ordinarie på banan så kan man säkert ändå testa den på en förgrening.
Märklig ordning meddelandena kommer i?!
Mitt svar var inte till Mekanoid utan till Tompa.
Mekanoid, du är välkommen att anmäla din Modul till Tumba!
/mvh
Benny
Mekanoid, du är välkommen att anmäla din Modul till Tumba!
/mvh
Benny
Inom samma tråd visas inläggen i den ordning de skrivs, så svarar man på ett tidigare inlägg i tråden är det en fördel att använda "citera" för att ta med valda delar av inlägget.etxbct skrev:Märklig ordning meddelandena kommer i?!
Med vänlig hälsning
Daniel
-
hej kommer det vara nån fri körning, om man ska med sig lok och vagnar?
Det är ju en uttalad ambition att köra mer trafikspel denna gång men
/Curt
Då kanske du får svar på din fråga.MMM styrelse gm Benny/Daniel skrev:Dagsprogram:Kommer senare.
Det kanske blir fri körning mellan nattens sista trafikspel okcxh morgonens första ?etxbct skrev:Övernattning är möjligt i lokalen, dusch saknas.Stor avgiftfri parkering finns som även klarar husbil/husvagn.
/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Tänk på att förhandsrösta så att ni har hela den 14:e fri!
Samma fråga här som till "Timmele-pojkarna": vilken rullande materiel ska jag ta med för trafikspelet? Behövs något?
P.S. jag tar med minst 5 märkta vagnar med vagnkort, men jag tänkte lok? Persontåg? Rälsbussar?
P.S.2: vore bra att veta före avfärd iallafall om mina moduler kommer att användas - eller så lämnar jag dem hemma. Gissar att banan kommer upp några dagar innan iallafall?

Samma fråga här som till "Timmele-pojkarna": vilken rullande materiel ska jag ta med för trafikspelet? Behövs något?
P.S. jag tar med minst 5 märkta vagnar med vagnkort, men jag tänkte lok? Persontåg? Rälsbussar?
P.S.2: vore bra att veta före avfärd iallafall om mina moduler kommer att användas - eller så lämnar jag dem hemma. Gissar att banan kommer upp några dagar innan iallafall?
Hej,
tanken är att alla LP/STN ägare påtalar behovet i tabellen Lok och vagnar: http://www.modulsyd.se/module/module_me ... able_id=32.
Där kan även andra (ej LP/STN ägare) anmäla de lok och vagnar man ämnar ta med sig, lok extra viktigt.
Skulle TA behöva Lok samt vagnar som inte är anmälda så får de påkalla det i denna tråd.
Möjlighet till fri körning kommer att finnas.
/mvh
Benny
tanken är att alla LP/STN ägare påtalar behovet i tabellen Lok och vagnar: http://www.modulsyd.se/module/module_me ... able_id=32.
Där kan även andra (ej LP/STN ägare) anmäla de lok och vagnar man ämnar ta med sig, lok extra viktigt.
Skulle TA behöva Lok samt vagnar som inte är anmälda så får de påkalla det i denna tråd.
Möjlighet till fri körning kommer att finnas.
/mvh
Benny
Hej
Några frågor.
Fraktkort, till och från lastplatserna ska man ha med sig. Men vad ska jag skriva på dom? Till/från Tibro, Till/från specifik lastplats på Tibro? Inget mer?
Vagnar, vad ska dom ha för koppel?
Lok, ska jag ta med det också?
Om det finns någon annan som kan ta med lok och vagnar till Tibro så är det mycket välkommet.
Moduler, vilka ska vara med i banan? Behöver besked om detta senast i övermorgon så jag kan hämta på landet.
Till sist, vad händer med mässan, har det varit något styrelsemöte, mår ordföranden bra?
Mvh Urban
Några frågor.
Fraktkort, till och från lastplatserna ska man ha med sig. Men vad ska jag skriva på dom? Till/från Tibro, Till/från specifik lastplats på Tibro? Inget mer?
Vagnar, vad ska dom ha för koppel?
Lok, ska jag ta med det också?
Om det finns någon annan som kan ta med lok och vagnar till Tibro så är det mycket välkommet.
Moduler, vilka ska vara med i banan? Behöver besked om detta senast i övermorgon så jag kan hämta på landet.
Till sist, vad händer med mässan, har det varit något styrelsemöte, mår ordföranden bra?
Mvh Urban