z21 dekoder programmering? Gäller vita z21, inte svarta Z21.
Re: z21 dekoder programmering?
Tips på lok som inte Railcom?
Mvh UB
Mvh UB
Jag testade med ett lok som har en Lenz 1025, en av dom äldsta jag har.
Funkade bra att läsa cv ett, värdet var åtta och loket gick att köra med den adressen.
Mvh UB
Funkade bra att läsa cv ett, värdet var åtta och loket gick att köra med den adressen.
Mvh UB
- pcederstrand
OKEJ jag ger mig ...
får hitta något annat att klaga/varna för 
BRA att det blev utrett eftersom det inte står tydligt i manuler, faq osv.

BRA att det blev utrett eftersom det inte står tydligt i manuler, faq osv.
mvh /peterc
Jo, instämmer med att info är otydlig och den manual som medföljer är mycket basic så många frågetecken kvarstår.
Mvh UB
Mvh UB
Topp! Kanske dags att investera i lite Roco digitalprylar igen...
AiR - Andersson i Rakvattnet - H0 N och så mycket mer...
- pcederstrand
Hur ser "Programmeringsläget" ut? Finns både "Program" (=typ .. Track) och POM läge?
i Fånapp och TC/Rocomotion? Eller med Rådisen (=multimus)?
Eftersom det är samma utgång (bana och prog) så kan man ju iallafall råka skriva om alla loken man har på banan OM man inte slagit om ev. yttre egen omkastaren mellan bana och proggspår?
i Fånapp och TC/Rocomotion? Eller med Rådisen (=multimus)?
Eftersom det är samma utgång (bana och prog) så kan man ju iallafall råka skriva om alla loken man har på banan OM man inte slagit om ev. yttre egen omkastaren mellan bana och proggspår?
mvh /peterc
Tänker det är en acceptabel lösning om alternativet är ingen prog-spårfunktion alls.pcederstrand skrev:...
Märklins MS2a fungerar på samma sätt.
Om man inte vill vänta på att de svenska lokala handlarna följer efter med prissänkning så kanske det här kan vara något?AiR skrev:Topp! Kanske dags att investera i lite Roco digitalprylar igen...
http://www.modellbahnshop-lippe.com/pro ... odukt.html
Ta gärna för vana att kolla in hos de "svenska lokala handlarna" då och då... De svenska z21 startpaketen har varit på rea hos de flesta handlare här i Sverige sedan i våras, alla till mer eller mindre samma pris som på länken du delar...Om man inte vill vänta på att de svenska lokala handlarna följer efter med prissänkning så kanske det här kan vara något?

/Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Jag tycker absolut man ska gynna svenska handlare i första hand! Det är min grundprincip att alltid kolla där först och hellre köpa i Sverige om det inte skiljer mer än typ 10-15%.kasoe skrev:Ta gärna för vana att kolla in hos de "svenska lokala handlarna" då och då... De svenska z21 startpaketen har varit på rea hos de flesta handlare här i Sverige sedan i våras, alla till mer eller mindre samma pris som på länken du delar...Om man inte vill vänta på att de svenska lokala handlarna följer efter med prissänkning så kanske det här kan vara något?
/Anders Ö
Men när det kostar 3995 kr hos de svenska handlarna och 2800 kr hos en utländsk (dessutom med fri frakt hem till min dörr!), så kan jag tyvärr inte betrakta det som "mer eller mindre samma pris". Skulle priset ha varit t ex 2995 kr hos någon svensk handlare så hade jag valt att köpa där, men ingen av de vanliga ställena jag brukar kolla på hade så lågt pris.