Notera att jag kapat både före och efter hjärtstycket för att få en så kort strömlös sträcka som möjligt under den tid som strömlöst hjärtstycke gäller.
Jag är beredd på kritiken.

Inte så svårt eller...RobertKlarén skrev:...
Jag är beredd på kritiken.
Jag vill har så kort isolerat hjärtstycke som möjligt då jag under en övergångstid tänker köra med detta strömlöst vilket med långt hjärta kan åstadkomma problem då lok med få axlar ska rulla över. Därför finns kapning både fram och bak (och i snålaste laget enligt MickeC.). N-växlar av märket Atlas eller ME från USA är förberedda så som du säger om H0 men med just PECO måste man fixa lite.Martin skrev:Hej
Kapningen framför hjärtstycket är väl onödig. Du isolerat hel enkelt rälerna och får ett lite längre hjärtstycke, men det gör väl inget.
Alltså, en kapning lite längre från hjärtstycket (enl Micke ovan), löda som du gjort, isolera - klart.
I H0 är växlarna förberedda för denna "operation", så där är det smidigt och lätt. Förvånad att det inte är så i N.
/Martin