Nicke har lämnat oss
Re: Nicke har lämnat oss
Så tråkigt. Tack Nicke för allt du gjort för hobbyn inte minst för 3R. Saknar dig!
Det var tråkiga nyheter. Nicke som man känt sedan MMM start.
Vila i frid Niklas W.
Vila i frid Niklas W.
RIP Niklas. en trevlig och mycket elektronik / program kunnig byggare av rang.
Vi hade många goda möten och han programmerade mina micro-processorer till Almarenäs 1.
Tacksam för att ha fått känna dig Nicke. Vila nu kompis / Anders L
Vi hade många goda möten och han programmerade mina micro-processorer till Almarenäs 1.
Tacksam för att ha fått känna dig Nicke. Vila nu kompis / Anders L
Senast redigerad av 1 ANLD_1435, redigerad totalt 2026 gånger.
- Carl-Johan Bergström
- Kontakt:
Mycket dystert besked. Trots att jag bara varit med i MMM sedan januari 2025, så hann jag få många finna minnen av Nicke. Nicke var den som på bästa sätt tog sig an en nykomling på Arbetets museum. När Nicke sedan i Pålsboda förra året berättade om konstruktionen av MMM:s 3R magasin så lyssnade jag ivrigt och trodde jag förstod en del av hur det hela var uppbyggt. Imponerande. Tyvärr hade jag glömt det mesta när det var dags för Pålsboda i år och Nicke inte fanns där att fråga. Nicke gjorde mig också den stora tjänsten att övertyga mig om att prenumerera på Modelljärnvägsmagasinet. Jag förstår att Nicke gjort stora insatser för denna publikation och det är med stor behållning jag bläddra i många gamla nummer. Sista gången jag såg Nicke var när vi packade ihop och städade av det sista i Spånga församlingshus där han med glad min, trots en kropp som inte riktigt ville vara med, såg till att vi lämnade församlingshuset i gott skick. Som sagt bara ljusa minnen! /Kalix
-
LasseHerneklint
Uppdaterat första inlägget med tidpunkt för begravning och minnesstund.
Tack.
Har anmält mitt deltagande.
Elmis
Har anmält mitt deltagande.
Elmis
Har även jag anmält deltagande 22a
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!