Om du kan använda demoklockan eller skapa din egen klocka fungerar API för molnversionen. Att du får detta meddelande beror på att du försöker nå APIet via webbläsaren du kör klockan i. Prova att anropa APIet med CURL eller i en webbläsare där du inte kört klockan. Då fungerar det.KristoferJaxne skrev: 2025-06-24, 09:30 Jag noterar dock att API för molnversionen inte fungerar. Jag får bara meddelandet "Sorry, there's nothing at this address."
Tellurian snabbklocka
- StefanFjällemark
Re: Tellurian snabbklocka
- StefanFjällemark
Tack för ditt intresse. Just nu är det flera som är intresserade. En tysk har vidareutvecklat stödet för pulsdrivna klockor och en finne har hört av sig och vill förbättra den finska översättningen. På FREMOs forum diskuteras klockan en hel del.
- StefanFjällemark
Klockan användes för första gången på en finsk modulträff Wonderful Small World 27—28.9.2025, Otahalli, Otnäs, Esbo. Petri Koskela har också bidragit till att förbättra den finska översättningen. Klockan finns på 14 språk och varje användare kan välja vilket språk som skall visas på sin enhet.
- AlexanderEhn
- Kontakt:
Funkar mycket bra! Använde den på Nordic N-Scale Convention 2025 i Ängelholm förra helgen.
Ska logga ett önskemål på Github, men det vore väldigt bra om klockorna inte tas bort under en helg, nu behöver jag (även på andra träffar antar jag) skapa samma klocka igen varje morgon.
Ska logga ett önskemål på Github, men det vore väldigt bra om klockorna inte tas bort under en helg, nu behöver jag (även på andra träffar antar jag) skapa samma klocka igen varje morgon.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
- StefanFjällemark
Tack, kul att den används.AlexanderEhn skrev: 2025-11-09, 19:12 Funkar mycket bra! Använde den på Nordic N-Scale Convention 2025 i Ängelholm förra helgen.
Klockan kommer någon gång under året att flytta till en dedikerat server, vilket antagligen gör att klockorna inte försvinner, mer än om själva servern startar om.AlexanderEhn skrev: 2025-11-09, 19:12 Ska logga ett önskemål på Github, men det vore väldigt bra om klockorna inte tas bort under en helg, nu behöver jag (även på andra träffar antar jag) skapa samma klocka igen varje morgon.
- StefanFjällemark
Nyhet
Om man vill köra klockservern lokalt och/eller vill styra pulsdrivna analoga klockor finns nu installationer att ladda ner från GitHub. Där publiceras också eventuella nya utgåvor. Bifogar länkar till huvudsidan, se under Releases i högerspalten:
Om man vill köra klockservern lokalt och/eller vill styra pulsdrivna analoga klockor finns nu installationer att ladda ner från GitHub. Där publiceras också eventuella nya utgåvor. Bifogar länkar till huvudsidan, se under Releases i högerspalten: