Innovatum 2013 15-17 nov

Bilder och text från träffar som varit
ThomasBergsten

Re: Innovatum 2013 15-17 nov

Inlägg av ThomasBergsten »

Hej på er alla,
Trevligt att vi fått ett så bra intresse, det kan bli en ny upplevelse för de besökande som kommer i år.

En kommentar om hur många som får plats, ja det är sant att banan kommer att vara mindre än den i Habo, men om jag räknar på de som har anmält sitt intresse så ser jag inget problem.
Några har varit med tidigare och vi har varit mellan 12 -15 personer för att hålla banan rullande, vilket ibland känts lite för lite bemanning med tanke på möjligheter för paus.
Vi har också haft svårt att kunna konversera med intresserade och ge dem information.
Dessutom har vi funderingar på en eller ett par workshopar för de besökanden som vi nu kanske kan få möjlighet att genomföra om vi blir fler.

Återigen tackar för intresset och välkomnar fler potentiella deltagare.

Ha det gott
Thomas
Användarvisningsbild
PerAkeJ
Kontakt:

Inlägg av PerAkeJ »

Hej,
Jag kommer gärna till träffen i November med min modul "Fagerås".

Hälsningar
Per-Åke Jansson
Värmlandsmodul
Min hemsida
Bästa MJ-hälsningar
Per-Åke
"Värmlandsmodul"
Acke

Inlägg av Acke »

Även jag tänker mig att komma till Trollhättan i november. Jag kan plocka med mig Nunnedals hamn och Esset, banplaneraren får avgöra vilka som behövs/får plats.
/Acke
ThomasBergsten

Hej på er alla,
Kul med det intresse som visats, på söndag efter midsommar börjar jag gå igenom de som anmält sig och sina moduler.
Vi kommer sedan att börja fundera på layout och vilka moduler som ska placeras var i banan, kommer att bli kul!
Sätter upp en sammanställning om någon vecka över alla anmälda och i början/mitten av augusti siktar vi på att ha spikat något.
En fråga, vill ni se våra funderingar under tiden fram till en spikad bana, eller gillar ni överraskningar?

Ha en trevlig midsommar
Thomas
Användarvisningsbild
Magnus

Inlägg av Magnus »

Hej
I sista minuten anmäler jag mig också. Du får använda vad du vill av mina moduler.

Magnus
ThomasBergsten

Hej på er alla,
Efter många om och men så kommer nu en sammanfattning över deltagare till Årets Innovatum körning i Trollhättan:

Jonas Hjelm med modul/er
Eke utan modul
Per Jansson utan modul
AiR med modul
Stefan Wiman med modul
Ulf Lindeberg med modul
Thomas Karlsson med modul
Ingvar Östberg utan modul
Per Åke J med modul
Acke med modul
Magnus med modul
Lennart Tynander med modul
Thomas Bergsten med modul
Claes S med modul
Kaj S med modul
Ralf D med modul
Jesper utan modul?
Marie utan modul
Kenneth utan modul

Just nu är vi 20 personer och har ett relativt trevligt utbud med moduler som kan visas upp.

Håller på att gå igenom modulbiblioteket för att sampassa med moduljuntans.
Återkommer så snart som möjligt med en möjlig spårplan.

Ha det gott i sommar.

mvh
Thomas
Användarvisningsbild
Aurel

Inlägg av Aurel »

Hej,
Jag kommer gärna till träffen med lite rullande men utan modul.

Mvh

Aurel
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Eftersom jag redan står med på årets deltagarlista, anmäler jag mig härmed officiellt
att komma med lite körbart i tågväg till Innovatum-körningarna.
Hälsningar
Ingvar Österberg
StaffanWiman

Inlägg av StaffanWiman »

Hej,
Jag måste nog ta tillbaka min anmälan. Det är så långt dit och det är möjligt att jag fortfarande befinner mig i Tyskland då eller att jag är på hemväg och då försöker komma förbi, men jag kan inte binda mig för att komma med moduler.
Jag tar semester på hösten i stället för på sommaren. Nackdelen är att jag missar en del fina modulträffar i Sverige. Å andra sidan kommer jag på två i Tyskland. Fördelen är att man fölänger sommaren.

Hälsningar
Staffan
ThomasBergsten

Hej på er,

Banplanering är under arbete och samtliga som har anmält moduler kommer att få med en eller flera. Återkommer med mer info inom kort.
Det har inträffat en hel del som tagit tid ifrån detta viktiga arbete, men nu ska det vara på "banan" igen :P
@AiR, har du någon beskrivning över de moduler du skulle kunna tänka dig att ta med. Har haft lite problem med att finna dem.
Måttmässigt så har vi en yta på 10x18 m till vårt förfogande.

Pratade med Innovatum häromdagen och det är 16 utställare anmälda, dock inte M-play om jag förstod rätt. Innovatum har nog inte fått fram någon inbjudan till dem då M-plays hemsida var nere när inbjudan gick ut.
Återkommer med mer info så snart som möjligt.

mvh
Thomas
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"