Station i kurva och kombiterminal

Moduler byggda efter MMM-H0-2R-standarden
Användarvisningsbild
daniel

Re: Station i kurva och kombiterminal

Inlägg av daniel »

Stort gratts, Toni !!! :D
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Kontakt:

Inlägg av AlexanderEhn »

Imponerande och inspirerande!!

Är snart inne på mitt sjätte år med min kombiterminal. 😀
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
fs_toni

Inlägg av fs_toni »

Jag lyckades missa att ta bort en ”bygel” i MGPs paneldekoder med överhettning och märkliga fel som följd som tyvärr hänger kvar… Därför har jag nu köpt en ny paneldekoder och får jobba med att byta ut i ställverket för att hoppas på bättring.

Samtidigt tittar jag framåt mot nya modulbyggen, och då ligger en ny förgrening ut från stationen i planen. Från denna förgrening kan det antingen bli en bibana eller industriområde.

Här kommer jag troligen behålla träslipers som ofta finns kvar även på moderna industrispår eller bibana
IMG_5930.jpeg
Tompa

Inlägg av Tompa »

Härligt med industrispåret!
Användarvisningsbild
daniel

Inlägg av daniel »

fs_toni skrev: 2025-08-08, 13:36 Jag lyckades missa att ta bort en ”bygel” i MGPs paneldekoder med överhettning och märkliga fel som följd som tyvärr hänger kvar…
Vad var det för bygel du missade att ta bort? Jag har också genomgående Möllehems produkter men har ännu inte börjat använda just paneldekodern så det är bra att veta om det är något man behöver tänka på.
fs_toni

Inlägg av fs_toni »

daniel skrev: 2025-08-11, 22:07
Vad var det för bygel du missade att ta bort? Jag har också genomgående Möllehems produkter men har ännu inte börjat använda just paneldekodern så det är bra att veta om det är något man behöver tänka på.
Jag har en mix av äldre dekoder-kort (gröna) och nyare (svarta). De gamla gröna skulle ha separat matning av 5v till en plint på kortet. De nyare (svarta) kan istället få 5v via loconet-kabeln. Men om man då som jag hade TVÅ paneldekoder-kort en av vardera sorten, som BÅDA fick 5v via separat ledning till plint, så skulle man då på det svarta kortet ta bort en bygel på kortet.

Det luriga är att detta står inte i manualen, det står bara på hemsidan i produktbeskrivningen (och dit gick jag ju inte för att läsa när det väl var dags att montera…)
Användarvisningsbild
daniel

Inlägg av daniel »

fs_toni skrev: 2025-08-15, 14:12 Det luriga är att detta står inte i manualen, det står bara på hemsidan i produktbeskrivningen (och dit gick jag ju inte för att läsa när det väl var dags att montera…)
Tack för beskrivningen. Har du påtalat det för MGP så att de kan uppdatera beskrivningen?
fs_toni

Inlägg av fs_toni »

daniel skrev: 2025-08-20, 02:17
fs_toni skrev: 2025-08-15, 14:12 Det luriga är att detta står inte i manualen, det står bara på hemsidan i produktbeskrivningen (och dit gick jag ju inte för att läsa när det väl var dags att montera…)
Tack för beskrivningen. Har du påtalat det för MGP så att de kan uppdatera beskrivningen?
Ja (men det är ju ingen ny information för MGP…)
Elmis

Inlägg av Elmis »

Fy sjutton va häftig Toni
Ser fram emot att se allt snart.
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-2R - moduler"