Station i kurva och kombiterminal
Re: Station i kurva och kombiterminal
De färgade stora plupparna ska bli tryckknappar och de mindre runda ska bli lysdioder.
Lådan egenbyggd i trä ca 40x20 cm. Tanken är att lådan kläms fast i bakkant mot modulkanten med tving som sticks in genom två hål i botten.
De olika kretskorten och liknande sitter på en vertikal och en horisontell plywoodskiva.
Knappar och dioder sätts i en plastskiva där jag borrar hål. Skivan sitter i en modifierad tavelram från IKEA
Grandiost
Nu är det på gång stängsel och kabelkanaler utmed spåren. Men betänk att vi talar om en totallängd på modul på 11,2 meter! Så det är inte gjort i en handvändning…
- AlexanderEhn
- Kontakt:
Snyggt Toni!
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Mycket snyggt! 

Det börjar bli något. En hel del ”mekaniskt” jobb är det med att passa in signaler i schakt, skruva servos under växlar, löda sladdar och sätta ihop allt i kretskort (MGP), men sedan riktigt roligt att sätta igång MGP-appen och få allt att funka som avsett.
Arbetet går vidare….
Arbetet går vidare….
Otroligt, efter 7 år från första inlägget så vågar jag nästan säga att jag är klar! Nu har det blivit kabelrännor och stängsel utmed hela stationen. Mååååånga meter blev det. Och ställverket är uppkopplat och provkört. Alla signaler på plats och alla växlar elektrifierade.
Visst, jag kommer säkert finslipa landskapet och perrongen med tak. Och stationshus och påhängs moduler blir det nog framöver. Men det känns som överkurs. Premiär för ”nya” elektroniska Rotebro är tänkt på moderna träffen i Givskud i slutet av april.
Visst, jag kommer säkert finslipa landskapet och perrongen med tak. Och stationshus och påhängs moduler blir det nog framöver. Men det känns som överkurs. Premiär för ”nya” elektroniska Rotebro är tänkt på moderna träffen i Givskud i slutet av april.
Härlig milsten Toni! F**n den som ger sig. Bra jobbat!